2009-11-06, 14:27
Medlem
God dag kära flashbackare.

Jo idag när jag skulle starta datorn så ser det lite knasigt ut, explorer.exe startar inte så jag ser bara min skrivbordsbakgrund och inga ikoner.

Försöker jag starta explorer via aktivitetshanteraren står det: "Det går inte att hitta filen explorer.exe. Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen. Du kan söka efter en fil genom att klicka på knappen Start och välja Sök.

Jag TROR det är mitt AVG som har tagit bort filen då den varnade igår för att den var ett virus så den "auto-healar" dvs tar bort.

Hur löser jag detta?

Tack på förhand.
Citera
2009-11-06, 14:35
Bannlyst
Ladda ner firefox och börja använda det? Jag ser bara fördelar med att använd FF istället för IE.
Citera
2009-11-06, 14:40
Medlem
.Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yaleo
Ladda ner firefox och börja använda det? Jag ser bara fördelar med att använd FF istället för IE.

..................................
Citera
2009-11-06, 14:41
Medlem
claxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yaleo

Varför skriver du i detta forum när du inte vet att explorer =/= iexplorer ?
Citera
2009-11-07, 01:34
Medlem
Ingen som kan hjälpa mig?
Citera
2009-11-07, 02:14
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robban.swe
God dag kära flashbackare.

Jo idag när jag skulle starta datorn så ser det lite knasigt ut, explorer.exe startar inte så jag ser bara min skrivbordsbakgrund och inga ikoner.

Försöker jag starta explorer via aktivitetshanteraren står det: "Det går inte att hitta filen explorer.exe. Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen. Du kan söka efter en fil genom att klicka på knappen Start och välja Sök.

Jag TROR det är mitt AVG som har tagit bort filen då den varnade igår för att den var ett virus så den "auto-healar" dvs tar bort.

Hur löser jag detta?

Tack på förhand.

detta borde inte vara möjligt, eftersom filen körs när windows körs så kan den inte tas bort i windows.

Om du har skiva så kör in den och installera över din nuvarande installation

Edit: Visserligen är det möjligt att ta bort om det stängts ner
Senast redigerad av Targenor 2009-11-07 kl. 02:17.
Citera
2009-11-07, 02:14
Medlem
Det löste sig till slut, lånade en bärbar dator av en polare och kopierade över explorer.exe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in