2009-11-06, 12:48
Medlem
J12s avatar
Bläddrat igenom 18 sidor utan att hitta en enda Stureplanstråd så här kommer den.. Tänkte om vi kunde samla allt skvaller om torgets största guldgossar, vilka spenderar mest, vem är de mest (ö)kända golddiggern? Etc.

Själv har jag inte mycket att bjuda på men är intresserad av allt ovanstående!
Citera
2009-11-06, 12:59
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J12
Bläddrat igenom 18 sidor utan att hitta en enda Stureplanstråd så här kommer den.. Tänkte om vi kunde samla allt skvaller om torgets största guldgossar, vilka spenderar mest, vem är de mest (ö)kända golddiggern? Etc.

Själv har jag inte mycket att bjuda på men är intresserad av allt ovanstående!

Fanns inte det någon stureplansblogg förut?
Citera
2009-11-06, 14:08
Medlem
Dr_Dollars avatar
Har inte riktigt förstått detta s.k "Fenomen" med just att hänga på Stureplan..?

Har man lyckats om man får hänga med alla "coola" då eller..?
Spruta skumpa med en massa blondiner och lyssna på techno?

Nää...ge mig en skön och mysig krog på Söder, en lagom slampig brud och en kall öl för 19:-...då är jag nöjd
Citera
2009-11-06, 14:13
Medlem
Dronkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Har inte riktigt förstått detta s.k "Fenomen" med just att hänga på Stureplan..?

Har man lyckats om man får hänga med alla "coola" då eller..?
Spruta skumpa med en massa blondiner och lyssna på techno?

Nää...ge mig en skön och mysig krog på Söder, en lagom slampig brud och en kall öl för 19:-...då är jag nöjd

Haha håller med dig Men måste bruden vara slampig :P Då blir de juh som stureplan fast i en billig tappning!

Fast gillars sönders lite livligare ställen oxå! =)
Citera
2009-11-06, 14:17
Bannlyst
Stureplan slutade att vara intressant för tio år sedan. Det var då som folk som gick ut hade något att komma med själva och inte bara svängde sig med sina föräldrars namn och trodde att man tillhörde eliten bara för att man försökte få det att se ut som man hade pengar.

Det var på den tiden då allting inte bara handlade om att man just hade pengar utan då det istället handlade om att vara kreativ och skapa något istället för att leva på det som andra hade gjort i ens ställe. I dessa dagar när lokaler står tomma och skulle kunna hyras ut på kort sikt som skedde under första åren under 90-talet vilket skapade alla mindre klubbar runt Stureplan, vilket i sin tur var det som lade grunden för Stureplan som centrum för nöjesvärlden i Sverige. Idag är det precis samma läge men för att folk idag bara bryr sig om status och pengar istället för att skapa något nytt och fräscht som vänder sig till människor som har något intressant att komma med, talang, intellekt, strävan, så händer ingenting.

Stureplan är idag något så urvattnat och trist utan karaktärer eller människor med något intressant att komma med att man undrar vad som skall komma härnäst eller snarare vilket vacuum som kommer att gälla i framtiden. Ingenting gynnas av att alla ska vara likadana och lagom. Bara ett totalt dött, grått samhälle utan framtidstro eller drömmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in