2004-02-05, 00:38
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Målet med forumet, som jag ser det, är ett forum där var och en har privilegiet (inte rättigheten, detta missförstås av så många!) att uttrycka sin egna åsikt i det multitud av olika avdelningar som finns på forumet, att få delta i en diskussion och ställa/svara på frågeställningar och kritik.
Idealet med en debatt är att den skall vara självsanerande, moderator och admin skall endast i nödfall gå in och varna/banna användare. I klartext menar jag att om det dyker upp en stolle (vilket inte kan undvikas på en öppen debatt) som inte är ute för att argumentera för sina ståndpunkter eller ge sin åsikt utan endast ute för att förstöra för andra, bör användarna själva, de som dagligen skriver inlägg, kunna negligera dessa stollar och på så sätt kvävs utrymmet för dem som är ute efter att förstöra av de seriösa användarna.

Även om detta är ett ouppnåeligt ideal, eftersom alla inte kommer ha den självdisciplinen som krävs för en självsanerande debatt (som jag sade tidigare, det är ett privilegium att få debattera här och med detta följer ett ansvar för den som vill vara kvar här och följa reglerna) så borde detta vara en utveckling att sträva efter. Idén med själva forumet har alltid varit "freedom of speech", ett forum där alla får möjligheten komma till tals. Se till att upprätthålla detta som ideal, precis som användarna bör se till att kunna hålla debatten på en anständig nivå och inte spåra ur i rena pajkastningstrådar utan att inte bry sig om att svara. Det är ingen som tvingar någon till att vara här, och det är ingen som tvingar någon som är här att svara på allt elakt tilltal.

Det gäller att inte vara alltför mycket av en paragrafryttare heller, men om man skrivit något dumt bör en 24h:s frist införas så man har möjlighet att ångra sig innan det blir varning/banning. Det kan trots allt vara så att man inte är vid sina sinnens fulla bruk under alkoholruset, att man kanske inte insåg vad det betydde det man postade etc. Det viktiga är att vi kan vara förlåtande, bara personen ångrar sig så fort som möjligt.

Jag tror, och hoppas, att ni fått min generella idé om Flashback och mina åsikter om det.
Citera
2004-02-06, 02:55
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Förslag på tillfälliga forum eller underavdelningar

Jag har ett förslag som kan vara intressant när det gäller att skapa lite ordning i forumen när det gäller trådar med liknande men inte samma topics. Man skulle kunna kalla dom för "-relaterade". Just nu skrivs det en massa om händelserna i Knutby, det finns flera trådar uppe som är relaterade till det ämnet fast dom ändå inte handlar om samma saker.

Mitt förslag är att man samlar alla trådar som är relaterade till varandra tillsammans. En sorts underavdelning eller mapp eller tillfälligt forum som samlar sådana saker. Forumen existerar så länge det finns ett stort intresse för dom, intresset måste vara så pass stort att det inte går att hantera via dom vanliga forumen. I höstas hade det behövts ett angående alla Anna Lindh-relaterade topics, idag om tex Knutby eller allt som har med Big Brother att göra. Ett sorts tillfälligt högprofil forum, som skulle kunna husera under "övrigt". När intresset sjunker kan trådarna vara kvar i sin underavdelning eller spridas efter hand.
Citera
2004-02-06, 07:38
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Jag har ett förslag som kan vara intressant när det gäller att skapa lite ordning i forumen när det gäller trådar med liknande men inte samma topics. Man skulle kunna kalla dom för "-relaterade". Just nu skrivs det en massa om händelserna i Knutby, det finns flera trådar uppe som är relaterade till det ämnet fast dom ändå inte handlar om samma saker.

Mitt förslag är att man samlar alla trådar som är relaterade till varandra tillsammans. En sorts underavdelning eller mapp eller tillfälligt forum som samlar sådana saker. Forumen existerar så länge det finns ett stort intresse för dom, intresset måste vara så pass stort att det inte går att hantera via dom vanliga forumen. I höstas hade det behövts ett angående alla Anna Lindh-relaterade topics, idag om tex Knutby eller allt som har med Big Brother att göra. Ett sorts tillfälligt högprofil forum, som skulle kunna husera under "övrigt". När intresset sjunker kan trådarna vara kvar i sin underavdelning eller spridas efter hand.
Detta går att göra, jag skall kolla med admin och de övriga moderatorerna vad de tycker om detta.
Citera
2004-02-06, 08:11
Medlem
BF_Swedens avatar
I ett annat forum som jag besöker har de länkar till related topics längst ned i topicen. Något liknande kanske skulle vara bra.
Citera
2004-02-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ähvafan
Jag undrar varför ingen av administratörerna komenterat alla diskussioner om IDF som cirkulerat här......nu var det iofs ett tag sedan jag såg något om detta. Diskuterar ni det inne på outlaw?

Syftar på i stort sett varenda gång han utfärdar en varning samt de trådar som skapats av andra som kritik mot IDF

Flashback verkar ju mer oseriöst när en moderator tillåts bedriva hetsjakt mot alla sina meningsmotståndare och medvetet tolkar reglerna till sin fördel i detta. Detta är inte en paranoid tanke......för jag kan inte påminna mig om någon tråd där han varnat någon som har något sånär samma åsikter som honom. Att ta upp saken med honom är meningslöst, han svarar ändå bara med oseriösa(tramsiga) kommentarer.

Äh, det var inget förresten

Citera
2004-02-19, 16:37
Medlem
bomba_usas avatar
Citat:
SAMTLIGA kommenterar till HUR administrationen på Flashback går till skall framställas SAKLIGT och KORREKT med exempel på KONSTRUKTIVA lösningar eller kommentarer. Ifrågasättningar till en moderators handlande skall även den kommenteras på ett konstruktivt sätt. Saknas detta i inlägget kommer användaren att BANNAS.

Jag tycker många banningar är onödiga och att ni helt enkelt ska ge fan i att vara så stingsliga. Rena DDR censuren i bland ju. Jag säger som de andra: höj ribban för regel 16, minst ett par meter. Ett bra exempel på ett övertramp torde vara jhonny_x:s banning.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_X
Vänd dig till admin.
Vänta dig dock inte att han ska ta ditt parti. Särskilt om det är en moderator du har synpunkter på...

Önskar alla en trevlig kväll!

Bannad för detta? Hörs ju på lång väg att han bara var ironisk. Johnny_x som visat hög nivå bli bannad för en sån här liten bagatell. Och kanske hans kritik här var mer eller mindre motiverad...

Klassamhället flashback, nu även med DDR censur och maktmissbruk
Citera
2004-04-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomba_usa
Klassamhället flashback, nu även med DDR censur och maktmissbruk

hmm?
Jag tror du egentligen ömmar för liberaler eller högern, bra så!
Citera
2004-05-31, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Ett par dagar har det varit oroligare på Flashback än på mycket länge, troligtvis sedan admins förra utrensning.

Trots försök att få ordning har det varit verkningslöst:
[thread]104563[/thread]
[thread]104534[/thread]

Denna lilla men ack så högljudda grupp användare har kommit med det ena efter andra påhoppen om hur "illa" Flashbacks forum drivs och om att moderatorer är osårbara utan möjlighet att bli varnad eller utkastade.

Vi har även blivit beskyllda för att inte lyssna på vissa användares kritik ang. varningar och banningar som blivit utdelade samt hur illa regel 16 fungerar.

Vi blir även beskyllda för att vi inte varnar andra moderatorer vilket är en ren lögn och dessa huvudlösa påståenden är tagna ur tomma intet bara för att försöka smutskasta och förstöra vårt förtroende.
[thread]104453[/thread]

Oj. Tack för informationen. Det är bra att ni tar i, ingen pardon till de som bråkar, tycker jag!

En sak bara, skulle ni inte kunna fixa länkarna i ert första inlägg, nyfikna jag vill ju åxå veta vad som hänt
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in