2009-11-05, 16:18
Medlem
park_avenues avatar
Sitter nu här med en ny bärbar Acer som har windows 7 premium förinstallerat.. hur gör gör jag för att bränna ut mitt windows så jag har en skiva för att installera om den med sen?

tack på förhand

det löste sig .. tack ändå
Senast redigerad av park_avenue 2009-11-05 kl. 16:32.
Citera
2009-11-05, 16:37
Medlem
Tsimons avatar
Du vill inte skriva hur du gjorde eller hur det löste sig för att eventuellt kunna hjälpa någon annan?
Citera
2009-11-05, 16:41
Medlem
park_avenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsimon
Du vill inte skriva hur du gjorde eller hur det löste sig för att eventuellt kunna hjälpa någon annan?

Datorn är en ACER och på Acer maskinerna ska man söka på "datorns namn" i detta fall Emachine. + recovery i startfältets sökfält för att få fram programmet där man bränner ut windows, Sen hur man gör på allt annat än Acer har jag ingen aning om
Citera
2009-11-05, 16:45
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av park_avenue
Datorn är en ACER och på Acer maskinerna ska man söka på "datorns namn" i detta fall Emachine. + recovery i startfältets sökfält för att få fram programmet där man bränner ut windows, Sen hur man gör på allt annat än Acer har jag ingen aning om
Man ringer microsoft, uppger licensnyckeln och ber dom skicka en skiva om man inte fick med någon när man köpte datorn.
Skivan har du alltid rätt till, även fast den inte alltid följer med i förpackningen när du köper en dator.
Citera
2012-04-01, 20:26
Medlem
Derftyuios avatar
Jag behöver faktiskt hjälp med att bränna ut windows 7 som jag ska installera på min tomma hårddisk. I brännprogramet (Nero 11) så står det att filen är för stor (ISO filen) 3.2 GB.

Ingen aning om hur jag går till väga!
Citera
2012-04-01, 20:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derftyuio
Jag behöver faktiskt hjälp med att bränna ut windows 7 som jag ska installera på min tomma hårddisk. I brännprogramet (Nero 11) så står det att filen är för stor (ISO filen) 3.2 GB.

Ingen aning om hur jag går till väga!

Småskön bump, men du måste bränna detta på en DVD-skiva och ingen CD-skiva.
Citera
2012-04-01, 20:45
Medlem
Derftyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Småskön bump, men du måste bränna detta på en DVD-skiva och ingen CD-skiva.
Tack.

Jag har en DVD skiva med 4.7 GB DVD +R. Funkar dom?
Citera
2012-04-02, 11:55
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derftyuio
Tack.

Jag har en DVD skiva med 4.7 GB DVD +R. Funkar dom?
Svar ja!
Du ska bränna ISOn som Image/Skivavbild och inte som en DataDVD, men det vet du kanske redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in