2009-11-05, 15:54
Medlem
EddieShredders avatar
Tjena

Sitter på en ny Macbook med Snow Leopard. Till min förtvivlan efter att ha sökt igenom halva nätet läser jag rykten om att mitt ljudkort från digidesign Mbox inte kommer vara kompatibelt och att det inte kommer gå att installera med senaste SL i Macen. Tänkte höra om någon här på FB har samma problem och vad ni gör åt detta (T ex idé att installera det gamla Leopard i stället eller köpa nytt ljudkort ?osv) Tacksam för goda råd
Citera
2009-11-05, 16:37
Medlem
glen-tourrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieShredder
Tjena

Sitter på en ny Macbook med Snow Leopard. Till min förtvivlan efter att ha sökt igenom halva nätet läser jag rykten om att mitt ljudkort från digidesign Mbox inte kommer vara kompatibelt och att det inte kommer gå att installera med senaste SL i Macen. Tänkte höra om någon här på FB har samma problem och vad ni gör åt detta (T ex idé att installera det gamla Leopard i stället eller köpa nytt ljudkort ?osv) Tacksam för goda råd

Det handlar väl om att ProTools inte stödjer SL? Kolla på Digidesigns hemsida, där brukar det stå vilken version av MacOS man ska ha till resp. version av ProTools.
Citera
2009-11-05, 18:09
Medlem
EddieShredders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glen-tourray
Det handlar väl om att ProTools inte stödjer SL? Kolla på Digidesigns hemsida, där brukar det stå vilken version av MacOS man ska ha till resp. version av ProTools.

Grejen är att jag köpten beg. Mbox separat och jag tror även att det skall finnas (eller vara på gång ) drivisar till Pro tools för 64 bit OS. Är det i så fall så att det ingår drivisar till Mbox i samma drivrutiner som gäller för Pro tools eller måste man ha separata Mbox drivisar. Tycker det är väldigt luddigt på hemsidan o tänkte vända mig hit för att höra om ngn har "facit"
Citera
2009-11-06, 10:28
Medlem
EddieShredders avatar
...som sagt var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in