Sitter och tittar på CL just nu, kom på tal hur mycket domarna tjänar.
Har ni någon aning vad dom får för gruppspelsmatcher samt slutspel?
Tacksam för svar!
Självklart stegrar lönerna beroende på om det är en slutspelsmatch etc.. Vore kul att se.
Det gör de ju. De brukar ibland nämna vad de tjänar för en VM-final eller CL-final. Har dock inte siffrorna i huvudet just nu.
Vi säger såhär - tillräckligt för att inte klaga på timlönen
Känns inte 5000 euro lite väl snålt för champions league, best of the best liksom.
Jag menar tränarna drar utan vidare in tiotals miljoner per år precis som spelarna. Klubbarna är värda miljarder och det är jättesummor som är i omlopp hela tiden.
Känns lite som att man skulle köpa svindyra flygplan, ha väldigt välbetalda piloter och sedan har man rekryterat flygledare som är beredda slava för någon tonårings mcdonaldslön, då får man kanske lite vad man betalar för också.
Domarna är väl proffs åtminstone, alltså dömer på heltid generellt?
Känns inte 5000 euro lite väl snålt för champions league, best of the best liksom.
Jag menar tränarna drar utan vidare in tiotals miljoner per år precis som spelarna. Klubbarna är värda miljarder och det är jättesummor som är i omlopp hela tiden.
Känns lite som att man skulle köpa svindyra flygplan, ha väldigt välbetalda piloter och sedan har man rekryterat flygledare som är beredda slava för någon tonårings mcdonaldslön, då får man kanske lite vad man betalar för också.
Inters ledning höll med dig och gav ett par miljoner i dricks under bordet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!