2009-11-04, 20:19
Medlem
Hpnotiqs avatar
Detta har aldrig hänt innan, har en HP dator ca 4 år gammal som jag nyligen bytte grafikkort eftersom bilden fryste sig och inget funka förutom att stänga med att hålla on/off och sen starta om, men mest för jag ville ha HDMI uttag. Nya grafikkortet funka bra några dagar men efter en uppdatering från microsoft efter att datorn startar om vill inte skärmen starta, datorn startar som det skall men det verkar inte som den ger nån kontakt till skärmen. Så jag köpte en ny nätaggregat på 400w som säljaren i butiken tipsade kunde lösa problemet. Nu med ny nätaggregat och en ny grafikkort ATI HD 4450 vill inte skärmen ändå inte starta? Jag trodde jag kunde mkt om datorer men detta har fuckat upp mig totalt! Dags att slänga datorn eller skall jag prova nåt nytt, tack för alla svar.

Datorn är HP pavilion w5570.se
Citera
2009-11-04, 20:23
Medlem
Pratbubblans avatar
Har du testat att koppla en annan skärm till datorn eller ansluta skärmen till en annan dator? Kan ju vara skärmen som krånglar.
Citera
2009-11-04, 20:27
Medlem
micaeles avatar
Vad har du för festlig hårdvara i datorn? 400w nätagg låter i klenaste laget.
Citera
2009-11-04, 20:40
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hpnotiq
Detta har aldrig hänt innan, har en HP dator ca 4 år gammal som jag nyligen bytte grafikkort eftersom bilden fryste sig och inget funka förutom att stänga med att hålla on/off och sen starta om, men mest för jag ville ha HDMI uttag. Nya grafikkortet funka bra några dagar men efter en uppdatering från microsoft efter att datorn startar om vill inte skärmen starta, datorn startar som det skall men det verkar inte som den ger nån kontakt till skärmen. Så jag köpte en ny nätaggregat på 400w som säljaren i butiken tipsade kunde lösa problemet. Nu med ny nätaggregat och en ny grafikkort ATI HD 4450 vill inte skärmen ändå inte starta? Jag trodde jag kunde mkt om datorer men detta har fuckat upp mig totalt! Dags att slänga datorn eller skall jag prova nåt nytt, tack för alla svar.

Datorn är HP pavilion w5570.se

Har du TV'n inkopplad via HDMI just nu? Kolla så inte Windows satt den som huvudskärm, och bilden visas där istället för på din normala skärm.
Citera
2009-11-04, 20:42
Medlem
Hpnotiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Har du testat att koppla en annan skärm till datorn eller ansluta skärmen till en annan dator? Kan ju vara skärmen som krånglar.

Tvivlar skärmen är problemet, när man sätter på den kommer det 'No signal' o slocknar till viloläge. Den startar inte på TVn heller, har ju det kopplat på HDMI, tittade på film så sent som igår. Det måste vara nåt i burken som inte låter skärmen få kontakt. Finns det nåt man kan plocka ur och sen sätta i efter nån minut. Läste på en annan sida att man tydligen kan ta ur batterin, men fattar inte var den kan ligga eller hur den ser ut.
Citera
2009-11-04, 20:45
Medlem
Hpnotiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vad har du för festlig hårdvara i datorn? 400w nätagg låter i klenaste laget.

400w skall klara av, tills förra veckan hade jag 300w. Grafiken kräver inte mer än 350.

Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
Har du TV'n inkopplad via HDMI just nu? Kolla så inte Windows satt den som huvudskärm, och bilden visas där istället för på din normala skärm.

Det har jag reda kollat, kopplade ur HDMI'n oxå men samma sak. Kör på DVI men provade oxå VGA'n istället, samma sak. Skärmen får ingen kontakt.
Citera
2009-11-04, 20:46
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hpnotiq
Tvivlar skärmen är problemet, när man sätter på den kommer det 'No signal' o slocknar till viloläge. Den startar inte på TVn heller, har ju det kopplat på HDMI, tittade på film så sent som igår. Det måste vara nåt i burken som inte låter skärmen få kontakt. Finns det nåt man kan plocka ur och sen sätta i efter nån minut. Läste på en annan sida att man tydligen kan ta ur batterin, men fattar inte var den kan ligga eller hur den ser ut.
Det är ett runt klockbatteri. Men jag tror ikke det hjälper så mycket, då det bara ser till att BIOS-inställningar och klocka hålls igång när datorn är avstängd.

Prova hellre att rycka ut allt du kan i omgångar. Hårddiskar, cd-läsare, minnen (oftast dessa som ger problem) och annat kul.
Citera
2009-11-04, 21:53
Medlem
Hpnotiqs avatar
Nja vågar inte, kanske jag lägger in dom fel sen. Funderar på att skicka till nån service ställe, lika bra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in