Hej!
Har någon här fått erhålla en ny bärbar dator via Elgigantens allrisk-försäkring man kan teckna vid nyköp? Eller Ni kanske känner någon som fått det?
Endast egna erfarenheter i denna tråd tack!, och inga spekulationer om vad som kan hända... endast fakta alltså.
Får man en ny för SAMMA summa eller, likvärdig prestanda? Eller hur brukar dem göra? Jag hörde något om en som fick en kupong för summan att handla för där, detta låter väl inte vettigt ändå?
Om det kostar mer att laga datorn än att byta ut den kommer du att få en ny dator med likvärdig prestanda/egenskaper. Du kommer förmodligen inte att få välja dator, du kommer att få den dator som dom säljer för tillfället som liknar din gamla dator mest. Din försäkring kommer att sluta att gälla men det går att teckna en ny försäkring på den nya datorn.
Om du vill vara helt säker på hur ett försäkrings fall går till rekommenderar jag att du tar kontakt med elgiganten. Jag tror att dom har broschyrer med försäkrings regler/information i som dom delar ut gratis.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!