• 1
  • 2
2009-11-04, 18:36
Medlem
Ramps avatar
Tja!

Jag är väldigt missnöjd med min tandrad och funderar på att skaffa porslinsfasader. Men jag undrar hur länge de håller, om man måste göra nya efter ett tag å så. Alla potentiella komplikationer man kan få?

Jag kommer dessutom bara ha råd att göra 2 tänder. Så det får bli de som ser värst ut: övre vänstra vid sidan om framtänderna.

Är det ens praktiskt möjligt att få de att se bra ut på mig? Kommer det vara värt pengarna?

BILD: http://i34.tinypic.com/v7tcbd.jpg

mvh
Citera
2009-11-04, 18:44
Medlem
Fråga din tandläkare som kan göra en ordentlig undersökning?
Citera
2009-11-04, 18:44
Medlem
Funderat på att ha tandställning istället?

Här finns en bra beskrivning på hur de gör tandfasad:
http://www.smiledesign.se/3.4%20-%20...det%20till.htm
Senast redigerad av Shylette 2009-11-04 kl. 18:48.
Citera
2009-11-04, 18:49
Medlem
Ramps avatar
Självklart hade jag tänkt att gå till tandläkaren, men en undersökning oavsett resultat eller besked skulle ju kosta x antal hundralappar, så jag tänkte ställa frågan här först...

Ang tandställning så är det inget alternativ. Jag fick såklart erbjudande vid 16-17 årsåldern men var alldeles för "cool" för det då (ångrar mig nu)

Men nu, vid snart 25 års ålder, kostar det ju multum plus att det är fult i 2-3 år..

Därför tänkte jag på fasader. Är det någon insatt som kan uttala sig om det kan bli bra om man sätter fasader på de två tänder jag referade till på bilden?

mvh
Citera
2009-11-04, 18:55
Medlem
76jonass avatar
Har själv gjort porslinfasader och är jävligt nöjd!

Kan rekommendera det har för mig jag betala ca 6000kr st.

kolla in http://www.kentnyman.se

trevlig kille och jävligt duktig.
Citera
2009-11-04, 19:00
Medlem
Haha vadå farliga? Haha du ska du se min tandrad. Har också funderat på att fixa till tänderna men insåg att jag för tillfället inte har råd eller ork. Verkar bara vara jag själv som stör mig på dem ändå.

Annars kan du alltid göra som en polare till mig, sup dig full få alla tänder utslagna och få ut ny tandrad på försäkringen... Dock inget att rekommendera.
Citera
2009-11-04, 19:03
Medlem
Ramps avatar
Göteborg???????!!!!

Citera
2009-11-04, 19:08
Medlem
Ramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukisdjuret
Haha vadå farliga? Haha du ska du se min tandrad. Har också funderat på att fixa till tänderna men insåg att jag för tillfället inte har råd eller ork. Verkar bara vara jag själv som stör mig på dem ändå.

Annars kan du alltid göra som en polare till mig, sup dig full få alla tänder utslagna och få ut ny tandrad på försäkringen... Dock inget att rekommendera.

ja, jo.... eller nej...

men vafan, hur kan du säga "vadå farliga"? ser du inte hur fuckade de är
Citera
2009-11-04, 21:08
Medlem
ryttiputts avatar
Ska jag vara ärlig är dina tänder rätt heta - gör inget med dom, de är väldans sexiga, lite sådär "lobo/wolverine"-grin på dom

Keep em!

Själv skaffade jag en tandställning som 18åring i 8 månader för att en av tänderna bredvid framtänderna låg inåt mot gommen, en räls drog ut den igen och jag ångrar mig så väldigt, den var charmig, men det fattade jag ju självklart inte förrän den var borta :S
Citera
2009-11-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramp
ja, jo.... eller nej...

men vafan, hur kan du säga "vadå farliga"? ser du inte hur fuckade de är

Haha lovar du ska vara glad över dina, du ska bara se mina. Kan skicka en bild i pm om du känner för lite uppmuntran
Citera
2009-11-05, 17:14
Medlem
Parkours avatar
Det finns räls som sitter innanför tänderna
Citera
2009-11-05, 17:17
Medlem
Ramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Det finns räls som sitter innanför tänderna

Kommer det funka för mina tänder då? Kostar säkert 25 000 ändå.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in