Citat:
Ursprungligen postat av Meteorit
Tjena acnetroll!
Jag har en känslig hy som iband "blommar" upp, för att frasera det på ett fint sätt - det har emellertid gått ner ordentligt i styrka sedan jag slutat bruka hårspray, de tiotal olika ansiktstvålar i mitt skåp samt tvål över huvudtaget när jag tvättar ansiktet. OK, so far so good.
Grejen är att jag behöver något som återfuktar. För tillfället brukar jag Garnier Pure A (vansinnigt dyr) och Oil of Olay Beauty fluid (rosa och käck, antagligen för postmenupausala tanter) - men letar substitut!
Tyvärr bor jag i Schweiz, så inga förslag på apotekets egna produkter, tack - ge gärna förslag på krämer som innehåller lite tillsatser. Vad jag menar med "tillsatser"? Ingen aning, helst utan sådant som pluggar igen porerna - har hört illa om mineraloljor och tillsatser som slutar på -cone.
Orsaken till att jag använder de ovannämnda två är för att jag hade köpt ett flertal av dem på rea. Nu sinar lagret och jag letar substitut:
1 Absorberas snabbt av hyn
2 Få "tillsatser"
Har ni bra erfarenhet är det bara att skriva, var inte blyg här bara för att ditt pizzafejs har sårat ditt självförtroende ute i verkliga världen.
Tack!
beror väl på hur pass viktigt detta är för dig, jag tycker det låter som att du vill få bukt med problemet så fort som möjligt.
Då detta är ett problem för dig skulle jag satsa på produkter av det dyrare slaget, jag parat av egna erfarenheter och det dyra är ofta bättre än det billiga du kan få tag i din livsmedelsbutik. Om du letar efter nåt med lite "tillsatser" hade jag antagligen valt produkter från märket qlinique(stavning?)...dom är iaf parfymfria och ganska milda.
nu har jag dock inte finnar osv men kan tänka mig att det här är nåt i stil vad du kan vara ute efter , bara checka deras hemsida annars.
lycka till.