Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-02-02, 18:28
Medlem
GucciManes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loufather
Du måste vara född ur röven.
wow en onliner. Bra!
Citera
2010-02-03, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asspouch
Hej!
Jag är rätt smal och klen och känner att jag inte är redo för någon sparka-och-slåss-sport än, så jag har funderat på BJJ.

Mitt mål med träningen är i första hand att bättra på konditionen och med lite tur bygga nån form av muskler, dessutom behöver jag nån roligare form av träning än att lyfta skrot på gym.
Gå och träna det du tror är roligast. Skit i din kondition och muskelmassa, det kommer att lösa sig.
Oavsett vilken sport du väljer kommer det att kännas jobbigt i början, men ingen kommer titta snett på dig eller något sånt.
Däremot blir det inte bättre av att sitta hemma och fundera. Om du tycker du valt fel efter en termin så är det bara prova på ngt annat, du kommer ändå ha ngt att ta med dig i bagaget.
Citera
2010-03-10, 15:45
Medlem
Tack för alla svar.
Kan meddela att jag nu har kört BJJ sen mitten av Januari. Tycker det är vansinnigt kul att sparra när jag väl hittar nån som jag är skapligt matchad med. Är fortfarande helt värdelös på att hitta öppningar och gå på lås, men jag märker redan att mitt försvar blir bättre o bättre för varje pass. Kondition och styrka är fortfarande rätt dålig, men å andra sidan har jag precis börjat.

Tack för all uppmuntran, och om någon annan går i samma funderingar tycker jag absolut att ni ska ge det en chans.
Citera
2011-08-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asspouch
Tack för alla svar.
Kan meddela att jag nu har kört BJJ sen mitten av Januari. Tycker det är vansinnigt kul att sparra när jag väl hittar nån som jag är skapligt matchad med. Är fortfarande helt värdelös på att hitta öppningar och gå på lås, men jag märker redan att mitt försvar blir bättre o bättre för varje pass. Kondition och styrka är fortfarande rätt dålig, men å andra sidan har jag precis börjat.

Tack för all uppmuntran, och om någon annan går i samma funderingar tycker jag absolut att ni ska ge det en chans.
Får man fråga efter klubb ?
Ifall inte kanske du vill PM:a ?
Citera
2011-08-29, 12:55
Medlem
Jag har med kört Bjj sen exakt 1år tbx i tiden. Tränar 3-4 gånger i veckan och tävlat 7gånger i Bjj/SW och det har 5 av 7 gånger blivit medalj Våra träningar ser ut som alla andras i tråden och lätt roligaste är ju sparringen.
Citera
2011-08-29, 17:31
Medlem
technologiks avatar
själv ska jag börja med bjj,,,första passet går av om ca 90 min
Ser otroligt mycket fram emot detta
Citera
2011-08-29, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av technologik
själv ska jag börja med bjj,,,första passet går av om ca 90 min
Ser otroligt mycket fram emot detta
vilken klubb?
Citera
2011-08-29, 22:41
Medlem
Jag hade också tänkt att börja med BJJ måste bli av med min jävla ganglion i handleden annars känns det värdelöst att börja
Hoppas bara att det blir klart så att man inte hoppar in i mitten av terminen, då kanske de e bättre att vänta tills nästa kurs startar.

Det enda jag "oroar" mig över är hur seriösa klubbarna är och hur folket är som går där är.
Vill inte ha några killar som ska leka tuffa och ska dryga sig.
Citera
2011-09-07, 12:52
Medlem
technologiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinetC
vilken klubb?

Halmstad Bjj
Har nu gått några pass och jag är förälskad i sporten, dock värker mina tår till förbannelse idag men men,,tejpen har blivit min vän
Citera
2011-09-07, 12:54
Medlem
technologiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToGreedy
Jag hade också tänkt att börja med BJJ måste bli av med min jävla ganglion i handleden annars känns det värdelöst att börja
Hoppas bara att det blir klart så att man inte hoppar in i mitten av terminen, då kanske de e bättre att vänta tills nästa kurs startar.

Det enda jag "oroar" mig över är hur seriösa klubbarna är och hur folket är som går där är.

Jag kan ju bara tala för "min" klubb, där är det ett härligt gäng, inget leka tuff och cool, utan bara seriösa sköna grabbar och tjejer.
Citera
2011-09-07, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToGreedy

Tror inte du behöver vara orolig för att folak skall leka tuffa på BJJ klubbar, alla har en skön inställning, har varit på de flesta klubbarna i gbg och alla är desamma, alla e villiga och hjälp till och ödmjuka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in