2009-11-04, 14:47
Medlem
Tjennare jag fyller snart 20 och börjar få planer på att flytta hemifrån, Jag har ett jobb på ett cafe och drar in ca 18000 sek före skatt. Men sen tjänar jag ca 10-20 000 sek på andra saker. Men nu när jag letar efter bostadsrätter undrar jag hur mycket kommer man få låna? Och de handpeningen är inga problem det står mina föräldrar med så, hur mycket kommmer jag ca få låna, vissa banker lättare än andra att låna ifrån? Jag vill veta allt som är viktigt

tack på förhand
Citera
2009-11-04, 16:33
Medlem
Big Bres avatar
En solklar OT, hoppas det är ok. Hur får du in "10000 annat"? :P

Det där med banklån verkar inte vara så lätt längre i Sverige. Kan inte hjälpa dig :/
Citera
2009-11-04, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Bre
En solklar OT, hoppas det är ok. Hur får du in "10000 annat"? :P

Det där med banklån verkar inte vara så lätt längre i Sverige. Kan inte hjälpa dig :/

Okey nu förstår jag inte längre? Nejmen Poker, betting osv.
Citera
2009-11-04, 22:21
Medlem
Whiteliess avatar
Gör det inte mer komplicerat än vad det är.

In på www.hemnet.se, finn sjysta objekt, gå på visningen och börja buda. Men innan:

Gå till din bank, t.ex. Nordea eller SEB vet jag har sjysta erbjudanden för första bolån, och ansök om ett lånelöfte. Du kan behöva en medsökande, t.ex. din mor eller far för att få ett stort lån. På SEB behöver du inte ens ha fast anställning för att kunna låna ett par miljoner, men du måste ha medsökande.

Med din inkomst (18k) och fast anställning (antar jag) kommer det inte vara några problem, såvida du inte har några prickar eller massa UC-slagningar. Din "10-20k"-inkomst bryr sig inte banken om, men de bryr sig om att du har pengar och ett sparande på banken.

Hade jag varit du hade jag inte haft stora insättningar till pokersidor och bettingsajter de senaste 2-3 månaderna då jag gick och sökte lån...
Citera
2009-11-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelies
Gör det inte mer komplicerat än vad det är.

In på www.hemnet.se, finn sjysta objekt, gå på visningen och börja buda. Men innan:

Gå till din bank, t.ex. Nordea eller SEB vet jag har sjysta erbjudanden för första bolån, och ansök om ett lånelöfte. Du kan behöva en medsökande, t.ex. din mor eller far för att få ett stort lån. På SEB behöver du inte ens ha fast anställning för att kunna låna ett par miljoner, men du måste ha medsökande.

Med din inkomst (18k) och fast anställning (antar jag) kommer det inte vara några problem, såvida du inte har några prickar eller massa UC-slagningar. Din "10-20k"-inkomst bryr sig inte banken om, men de bryr sig om att du har pengar och ett sparande på banken.

Hade jag varit du hade jag inte haft stora insättningar till pokersidor och bettingsajter de senaste 2-3 månaderna då jag gick och sökte lån...

okey då låter det ju väldigt possitivt ändå, nej jag sätter aldrig in pengar på pokertkontot, spelar bara vidare på vinster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in