Hallå allihopa!
Jag har nu kört Windows 7 Professional på både min stationära och bärbara ett bra tag, lagliga (och verifierade) versioner båda två.. Allting har fungerat hur bra som helst, men igår när jag kom hem så märkte jag att bärbara datorn inte längre hittade mitt trådlösa nätverk (från en D-Link DGL-4300 router som fungerat felfritt med Win7 tidigare), detta trots att stationära datorn stod och tankade torrenter hejvilt i 1MB/s..
Jag bootade då om routern och problemet fortsatte. Repeterade detta typ två gånger och sen tog jag sista utvägen och resettade routern. Nu började de riktiga problemen, för nu hittade inte ens stationära datorn nätverket (genom nätverkssladd). Istället stod nätverksstatusen och tuggade som "Identifying.." en jävla stund och sen fick den status "Unidentified network, No internet access" Testade jag att koppla in bärbara med sladd så fick jag samma fel på den.
Försökte man fixa detta genom Windows egna problemanalys, så sa den bara att man skulle starta om routern igen.
Att notera finns att både den bärbara och stationära får internetuppkoppling direkt om man kör från väggen med nätverkskabel. Det verkar alltså som att det är något mjukvaruproblem i Windows 7 som gör att datorn inte kan kommunicera med routern. Men kollar man microsoft.com så ser man att just min router ska vara Vista-kompatibel vilket borde betyda att den är 7-kompatibel.
Nån som har nån aning om vad jag kan göra?