2009-11-04, 10:28
Medlem
09matblos avatar
Det hela började när jag var ute och sprang för cirkus 1,5 år sen. Då kände jag hur mitt högra knä började värka. Dum som jag var ignorerade jag det och körde vidare. Det har jag ångrat sen dess. Smärtan blev starkare och starkare och gick inte över några dagar efter löppasset som jag hoppats på.

Efter någon månad efter smärtan började gick jag till vårdcentralen och där sa de att det var en inflammation som skulle behandlas med antiinflammatoriskt och vila (otippat va?)
Det har i och för sig blivit bättre sedan dess men det känns som den positiva utvecklingen stannat av.

Det gör ont i det högra knät på insidan, den sidan som vetter mot andra knät. Det känns som det är något som kläms mellan lårbenet och underbenet när jag belastar benet i en nästan helt utsträckt vinkel, 160 grader i knäleden på ett ungefär. Det gör ont endast när jag belastar enbart högerbenet. Vid knäböj till exempel känner jag ingen smärta.

Det jag undrar över är om någon tror sig veta vad det är, kanske har haft liknande besvär. Jag är också tacksam för tips på sjukgymnaster/naprapater/idrottsläkare m.f. i Göteborgsområdet som ni tycker är bra på knäproblem.

//Mattias
Citera
2009-11-04, 10:33
Medlem
Big Bres avatar
Jag är långt ifrån en expert, men jag har opererat knät och gått hos lite olika läkare. Jag kan rekommendera ett ställe som heter SpineCenter (f.d. OrtoCenter) i Högsbo - Frölunda.
Annars vet jag att min förra sjukgymnast (erfaren av knän) jobbar i Mölndal (10 min från Göteborg) på Aktiv Sjukgymnastik. Hugo heter han.

Gällande knät känns det kanske som en nerv i kläm eller att du har skadat minisken lite?
Citera
2009-11-04, 12:03
Medlem
Axons avatar
Har du utsatts för något trauma (olycka)?
Citera
2009-11-04, 18:51
Medlem
09matblos avatar
Nä, ingen olycka eller så. Tror att jag intervalllöpte när jag fick besväret med knät. Kan tilläggas att jag inte var (är) någon van löpare så det var uppenbarligen en dålig ide att trycka på för allt vad man är värd med knän som inte var vana vid den typ av belastning...
Citera
2009-11-08, 15:00
Bannlyst
Kanske slatterknä?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här