Det hela började när jag var ute och sprang för cirkus 1,5 år sen. Då kände jag hur mitt högra knä började värka. Dum som jag var ignorerade jag det och körde vidare. Det har jag ångrat sen dess. Smärtan blev starkare och starkare och gick inte över några dagar efter löppasset som jag hoppats på.
Efter någon månad efter smärtan började gick jag till vårdcentralen

och där sa de att det var en inflammation som skulle behandlas med antiinflammatoriskt och vila (otippat va?)
Det har i och för sig blivit bättre sedan dess men det känns som den positiva utvecklingen stannat av.
Det gör ont i det högra knät på insidan, den sidan som vetter mot andra knät. Det känns som det är något som kläms mellan lårbenet och underbenet när jag belastar benet i en nästan helt utsträckt vinkel, 160 grader i knäleden på ett ungefär. Det gör ont endast när jag belastar enbart högerbenet. Vid knäböj till exempel känner jag ingen smärta.
Det jag undrar över är om någon tror sig veta vad det är, kanske har haft liknande besvär. Jag är också tacksam för tips på sjukgymnaster/naprapater/idrottsläkare m.f. i Göteborgsområdet som ni tycker är bra på knäproblem.
//Mattias