Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-01-19, 12:18
  #1
Banned
Kan inte fatta att man kan missbruka det, får det utskrivet av läkaren han sa att det skulle lindra ångest, visst gör det, det men man blir ju helt flummig... Har 4 * 10 MG dagligen... Har använt det nu i ett halvår....

Någon som försökt sluta med det? I och med att det är benzo så kan det kanske vara svårt att lägga av med... Ska prata med läkaren iaf om att jag vill sluta med skiten, trött att vara så jäkla flummig hela tiden...
Citera
2004-01-19, 12:24
  #2
Banned
Rygars avatar
jag la av efter tre månader strax innan jul, "ganska" jobbigt..
http://www.beroendesidan.nu

lycka till
Citera
2004-01-19, 12:26
  #3
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3ric
Kan inte fatta att man kan missbruka det, får det utskrivet av läkaren han sa att det skulle lindra ångest, visst gör det, det men man blir ju helt flummig... Har 4 * 10 MG dagligen... Har använt det nu i ett halvår....

Någon som försökt sluta med det? I och med att det är benzo så kan det kanske vara svårt att lägga av med... Ska prata med läkaren iaf om att jag vill sluta med skiten, trött att vara så jäkla flummig hela tiden...


4x10 om dagen? shit!! det e en hel del. Har tagit 5mg någon gång då o då vid panikångest. Borde du inte ta något långvarigt ångestdämpande utan beroendeframkallning? typ lyckopiller? Soloft,nefadar mm... Eller du äter det med kanske?
Citera
2004-01-19, 14:35
  #4
Banned
Har Zoloft, Edronax, och massor annat Antideppresivt...Vettesjutton vad allt heter som jag stoppar i mig....
Citera
2004-01-20, 06:12
  #5
Medlem
Selbstmords avatar
Samma här, men inget verkar funka.

Zoloft, Stesolid och Stilnoct (varav 2 är olagligt inköpta, shhh)

Stilnoct funkar, men inte de andra två, man blir bara härligt avslappnad och apatisk.
Citera
2004-01-20, 20:52
  #6
Avstängd
istapps avatar
Du ska nog vara medveten att du blir fysiskt beroende av att ta så mycket diazepam, försök att hålla upp några dagar i rad ibland.
Citera
2004-01-21, 09:02
  #7
Medlem
Jag begriper inte hur en läkare kan sätta någon som inte utryckligen känner att det är ett måste på 40mg diazepam dagligen? Under ett halvår dessutom. Du har tur om du kan avbryta utan problem.

Diazepam har lång halveringstid i kroppen och därför känner du dig groggy jämt. En Stesolid tar upp emot ett par veckor att helt eliminera. Detta gör dock det lättare att lägga av då kroppen avgiftar sig själv till viss del.

Sluta inte rakt av utan trappa ner, det finns rön som tyder på att dina problem kan bli större annars. Kolla länken ovan och, om du klarar engelskan bra, www.benzo.org.uk där det finns massor av info. Läkarna är inte alltid medvetna om de problem som benso kan ställa till med.

Det verkar gå bra att äta bensodiazepiner någon dag i veckan utan problem, så har jag gjort länge utan att få biverkningar. Men det är säkert individuellt, och naturligtvis onödigt om man inte behöver dem egentligen.
Citera
2004-01-21, 13:43
  #8
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington
Jag begriper inte hur en läkare kan sätta någon som inte utryckligen känner att det är ett måste på 40mg diazepam dagligen? Under ett halvår dessutom. Du har tur om du kan avbryta utan problem.

Diazepam har lång halveringstid i kroppen och därför känner du dig groggy jämt. En Stesolid tar upp emot ett par veckor att helt eliminera. Detta gör dock det lättare att lägga av då kroppen avgiftar sig själv till viss del.

Sluta inte rakt av utan trappa ner, det finns rön som tyder på att dina problem kan bli större annars. Kolla länken ovan och, om du klarar engelskan bra, www.benzo.org.uk där det finns massor av info. Läkarna är inte alltid medvetna om de problem som benso kan ställa till med.

Det verkar gå bra att äta bensodiazepiner någon dag i veckan utan problem, så har jag gjort länge utan att få biverkningar. Men det är säkert individuellt, och naturligtvis onödigt om man inte behöver dem egentligen.


Jag har grav damp, och när dem hade LPT på mig när jag låg inne på psyket så blev medicineringen så hög... Så jag är ju inte speciellt aggresiv när jag käkar så mycket... Man bryr juh sig inte typ om nåt....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback