Har nyligen skaffat Ubuntu 9.10, allt flyter på smärtfritt förutom en sak. När jag försöker installera program genom "Programcenter" så i 9 av 10 fall så stannar mätaren på ca 80% och fortsätter aldrig, måste logga ut och logga in. När jag är inloggad är dock programmet installerat.
Jag valde nu istället att installera ett program från Synaptic för att se om det gick bättre. Även här så stannar den i slutet av installationen, då den försöker ladda ner något fast det blir fel adress hela tiden, så den försöker igen (i oändligheten).
När jag kör update-manager så samma sak, det är ett visst paket som den stannar på.
ttf-mscorefonts-install tror jag det heter. Den försöker ladda ner något från sourceforge, men länken är bruten. Det har varit så i över en vecka nu, så det är inget temporärt. Jag kan installera programmet genom att ta "ctrl+c" så fortsätter den, och oftast fungerar allt även om just mscorefonts inte installerades.
Dock så är det irriterande... Hur kan jag lösa så att den antingen slutar försöka ladda ner mscorefonts-install i 90% av programmen jag försöker installera eller hur gör jag för att få ner mscorefonts så att det istället installeras bra så att Ubuntu inte behöver tänka på det mer.
Bifogar skärmdump av problemet (så här ser det ut när den börjar sin "loop"):
http://lh6.ggpht.com/_FNnGifAri9g/Sv...3%A4rmbild.png
Tacksam för svar.