2011-07-11, 17:05
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -toxic-
såg imorse att jag glömt stänga frysen i gårkväll, all is hade smällt, maten var inte helt tinad, så min fråga är går det att äta?
Så länge det inte handlar om fisk lr skaldjur går det att äta
Citera
2011-07-11, 19:29
Medlem
-toxic-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Så länge det inte handlar om fisk lr skaldjur går det att äta

Säker? så kasta fiskpinnar då.. Har kyckling och chickenbits där också, men det går o äta då?
Citera
2011-07-11, 19:40
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Säker? så kasta fiskpinnar då.. Har kyckling och chickenbits där också, men det går o äta då?

Jag skulle inte oroa mig allt för mycket. Du skriver att maten inte var upptinad. Då har den rimligtvis inte heller blivit dålig.
Citera
2011-07-11, 19:41
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Maten var ju inte helt tinad sa du ju. Då är det väl inget problem alls, bara tillaga och frys in igen.
Citera
2011-07-11, 20:19
Medlem
-toxic-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Maten var ju inte helt tinad sa du ju. Då är det väl inget problem alls, bara tillaga och frys in igen.

Nej men det var nog på gränsen, kan jag låta det ligga kvar i frysen?
Citera
2011-07-11, 22:59
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Fiskpinnarna e ingen fara heller de är ju redan tillagade en gång, rå kyckling däremot skulle jag kasta men inte chickenbitsen de är ju redan tillagade
Citera
2011-07-12, 13:45
Medlem
-toxic-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Fiskpinnarna e ingen fara heller de är ju redan tillagade en gång, rå kyckling däremot skulle jag kasta men inte chickenbitsen de är ju redan tillagade

Ok då vet jag, har blandfärs också, är det bara o kasta?
Citera
2011-07-12, 14:00
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ok då vet jag, har blandfärs också, är det bara o kasta?

Det kanske råder delade meningar om detta, men jag tycker inte du ska behöva kasta färsen. Jag antar att den tinat upp lite och sen blivit omfryst. Den har ju varit kall hela tiden. Den kan möjligen smaka lite sämre efter omfrysning.
Citera
2011-07-12, 14:15
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Det är såhär att jag bryggde kaffe i min perkulator för ett dygn sen. Kan jag värma upp det nu och dricka utan att sedan ligga böjd över porslinstronen?
Citera
2011-07-12, 14:26
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokinKittyCat
Det är såhär att jag bryggde kaffe i min perkulator för ett dygn sen. Kan jag värma upp det nu och dricka utan att sedan ligga böjd över porslinstronen?

Det kan du nog göra, men det kommer inte smaka så gott. Särskilt om det stått uppvärmt i en perkulator. Jag hade slagit ut det av den anledningen.
Citera
2011-07-12, 18:16
Medlem
dinmammmas avatar
Går kycklingen att äta??

Detta känns som en KORKAD fråga!!!

Men iaf.. Igår tog jag ut kyckling från frysen och la filéerna i vatten för att tina.. Vilket jag glömde bort och imorse stod de på diskbänken

Satte genast in de i kylen och nu har de stått där hela dagen.. Går de att tillaga, eller det är bara att kasta dom??
Citera
2011-07-12, 18:23
Medlem
Så kycklingen spenderade natten utanför kylskåpet?

Bakterietillväxten ökar ju kraftigt under varma temperaturer, så var rädd om dig. :3 Jag hade inte vågat äta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in