2009-11-03, 12:34
Medlem
Synergys avatar
Har blivit bestulen på kläder för 1500 då någon lirkat ur paketet med kläderna från mitt postfack.

Vad tror ni polisen gör åt en sånhär sak? Ska man anmäla av principiella skäl eller låta det vara?
Citera
2009-11-03, 12:37
Medlem
falcon1s avatar
min fråga är: varför skulle du inte polisanmäla?
Citera
2009-11-03, 12:50
Medlem
Precis, varför skulle du inte anmäla? även om det bara skulle vara en liten chans så är det bättre än att inte göra någonting alls..
Citera
2009-11-03, 13:04
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falcon1
min fråga är: varför skulle du inte polisanmäla?

Ja precis, men grejen är som sådan att jag inte till hundra procent säkerhet kan säga att paketet verkligen är stulet.

Jag har hittat bevismaterial i postfacket i form av en klisterlapp med begränsade försändelseuppgifter som måste rivits loss när man slet ut paketet.

Men det kan mycket väl tillhöra ett annat paket ifrån i somras från samma företag. Troligen inte visserligen.
Citera
2009-11-03, 13:08
Medlem
Ring företaget och hör om de skickat ännu, eller ring posten och hör om de levererat. Sen kommer inte polisen kunna göra speciellt mycket, möjligtvis kan någon ha tur och hitta resterna av ditt paket och kläderna vid en husrannsakan i annat ärende.
Citera
2009-11-03, 13:15
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slurig
Ring företaget och hör om de skickat ännu, eller ring posten och hör om de levererat. Sen kommer inte polisen kunna göra speciellt mycket, möjligtvis kan någon ha tur och hitta resterna av ditt paket och kläderna vid en husrannsakan i annat ärende.

Har hört av mig till företaget och de sa åt mig att vänta i en vecka till. Om det inte kommit förrän nästa måndag ska de se efter vad de kan göra för att ordna situationen för mig.

Paketet kan inte spåras från posten.
Citera
2009-11-04, 21:45
Medlem
Archer-Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Har blivit bestulen på kläder för 1500 då någon lirkat ur paketet med kläderna från mitt postfack.

Vad tror ni polisen gör åt en sånhär sak? Ska man anmäla av principiella skäl eller låta det vara?

Ha för vana att få saker du förbetalt över nätet skickade med rekat. brev/paket.
Så kommer skitet inte direkt till ditt postfack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in