Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-11-03, 02:15
Medlem
Netiketten är inte regelveret. Hur många OT (eller andra brott mot netiketten) går det på en tillsägelse? Hur många tillsägelser på en avstängning?
Citat:
Den som bryter mot någon av netikettreglerna kan få en tillsägelse. Flertalet tillsägelser som inte hörsammas kan resultera i en varning.
Citera
2009-11-03, 02:16
Medlem
AquaRegias avatar
På rak arm utan att direkt tänka efter så tror jag att en varning ger en veckas avstängning, två varningar en månad, tre varningar permanent avstängning.
Citera
2009-11-03, 02:17
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Netiketten är inte regelveret. Hur många OT (eller andra brott mot netiketten) går det på en tillsägelse? Hur många tillsägelser på en avstängning?

https://www.flashback.org/rules/
Citat:
Den som bryter mot någon av netikettreglerna kan få en tillsägelse. Flertalet tillsägelser som inte hörsammas kan resultera i en varning.

Nästa tråd?
Citera
2009-11-03, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
https://www.flashback.org/rules/

Nästa tråd?

Kan få? Vad menas med det? Hur många gånger måste man gå OT för att det ska leda till tillsägelse?

Flertalet tillsägelser? Hur många?
Citera
2009-11-03, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
På rak arm utan att direkt tänka efter så tror jag att en varning ger en veckas avstängning, två varningar en månad, tre varningar permanent avstängning.

Duktig idiot! Men vad har det med min frågeställning att göra? Jag vill veta HUR MÅNGA OT eller andra brott mot netiketten som krävs för att det ska leda till en tillsägelse och HUR MÅNGA TILLSÄGELSER som leder till varning. Förstår att det är frustrerande att inte ha tillgång till Laidback; du kanske kan dra till Lunarstorm och vara rolig där då?
Citera
2009-11-03, 03:07
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Kan få? Vad menas med det? Hur många gånger måste man gå OT för att det ska leda till tillsägelse?

Flertalet tillsägelser? Hur många?

Du kan få tillsägelse vid ditt första off topic inlägg.

Flertalet är alltså fler än en...
Citera
2009-11-03, 03:08
Medlem
Citat:
Du kan få tillsägelse vid ditt första off topic inlägg.

Flertalet är alltså fler än en...

Vilket alltså innebär att det inte finns några rutiner, utan ni moderatorer bedömer från fall till fall - stämmer det? Dvs. ett enda OT-inlägg kan leda till tillsägelse.
Citera
2009-11-03, 03:16
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Vilket alltså innebär att det inte finns några rutiner, utan ni moderatorer bedömer från fall till fall - stämmer det? Dvs. ett enda OT-inlägg kan leda till tillsägelse.

Det finns rutiner men dom tänker jag inte diskutera här.
Vi bedömer självfallet alla eventuella ohörsamhet varningar från fall till fall.

Ja, ett inlägg kan leda till en tillsägelse.
Citera
2009-11-03, 03:20
Medlem
Citat:
Det finns rutiner men dom tänker jag inte diskutera här.
Vi bedömer självfallet alla eventuella ohörsamhet varningar från fall till fall.

Ja, ett inlägg kan leda till en tillsägelse.

Jag ser ingenting självfallet med det. Det hade också kunnat fungera så att man fick en varning efter x antal tillsägelser, och inte på en individuell basis.
Citera
2009-11-03, 08:27
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Jag ser ingenting självfallet med det. Det hade också kunnat fungera så att man fick en varning efter x antal tillsägelser, och inte på en individuell basis.
Det går inte att skriva en exakt regel, utan det handlar om när, var och hur...
Citera
2009-11-03, 08:54
Medlem
charkovs avatar
Får man då lov att fråga??. Finns det olika grova eller förmildrande tillsägelser och kan det gå olika många tillsägelser på en varning eller bann? Vet i af en som fick 7 tillsägelser innan denne åkte på en bann. Beror det kanske lite på vem man är också?.
Citera
2009-11-03, 09:00
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Varje brott mot reglerna eller netiketten kan resultera i en Tillsägelse. Det avgörs då av respektive moderator.

Det finns inte heller någon fast gräns för hur många Tillsägelser som kommer att resultera i en Varning. Det avgörs från fall till fall där dessa Tillsägelser bedöms igen, och ifall det anses att användaren inte hörsammar Tillsägelser så delas det ut en Varning. Dock kan man räkna med att det handlar om cirka tre tilll fem Tillsägelser i normalfallet.

admin4
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in