Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-11-03, 12:30
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Duktig idiot! Men vad har det med min frågeställning att göra? Jag vill veta HUR MÅNGA OT eller andra brott mot netiketten som krävs för att det ska leda till en tillsägelse och HUR MÅNGA TILLSÄGELSER som leder till varning. Förstår att det är frustrerande att inte ha tillgång till Laidback; du kanske kan dra till Lunarstorm och vara rolig där då?

Din frågeställning förvirrade mig, jag ber om ursäkt. Men att kalla mig för idiot hjälper ingen.
Citera
2009-11-03, 22:11
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Får man då lov att fråga??. Finns det olika grova eller förmildrande tillsägelser och kan det gå olika många tillsägelser på en varning eller bann? Vet i af en som fick 7 tillsägelser innan denne åkte på en bann. Beror det kanske lite på vem man är också?.
Det finns användare med betydligt fler än sju tillsägelser. Dock inte aktiva sådana då åtgärder tidigare preskriberades efter 6 månader. En preskriberingstid som nu är ändrad till ett år.
Citera
2009-11-04, 17:45
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Får man då lov att fråga??. Finns det olika grova eller förmildrande tillsägelser och kan det gå olika många tillsägelser på en varning eller bann? Vet i af en som fick 7 tillsägelser innan denne åkte på en bann. Beror det kanske lite på vem man är också?.

Att få fler tillsägelser för samma sak är försvårande för då har man inte tagit till sig varför man fick en tillrättavisning. Samma gäller om man får fler tillsägelser på kort tid. Båda dessa fall kan tyda på en form av ignorans från den som tillsägelsen.
Citera
2009-11-04, 17:51
Medlem
jumpcuts avatar
Det känns lite att någon som åker på tre tillsägningar för samma sak under en kort tid i samma forum har en större chans att åka på en varning än någon som åker på tillsägelser från olika moderatorer i olika forum för olika saker - har min magkänsla rätt i det, moderatorer?
Citera
2009-11-04, 17:58
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Det känns lite att någon som åker på tre tillsägningar för samma sak under en kort tid i samma forum har en större chans att åka på en varning än någon som åker på tillsägelser från olika moderatorer i olika forum för olika saker - har min magkänsla rätt i det, moderatorer?
Nja, delvis. Är det tre olika moderatorer som på en vecka ger tillsägelse för samma sak så hänger nog varningen i luften. Är det från en och samma så blir det lite mer granskning för att se att det var rimliga tillsägelser.
Citera
2009-11-04, 18:06
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Att få fler tillsägelser för samma sak är försvårande för då har man inte tagit till sig varför man fick en tillrättavisning. Samma gäller om man får fler tillsägelser på kort tid. Båda dessa fall kan tyda på en form av ignorans från den som tillsägelsen.
Ok, då kanske man inte förhoppningsvis "hänger" så löst med två s as
olika sorters tillsägelser med lång tid emellan.
Citera
2009-11-04, 18:22
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Nja, delvis. Är det tre olika moderatorer som på en vecka ger tillsägelse för samma sak så hänger nog varningen i luften. Är det från en och samma så blir det lite mer granskning för att se att det var rimliga tillsägelser.
Ok, kanske jag kan andas ut då..
Citera
2009-11-04, 18:34
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Ok, kanske jag kan andas ut då..
Man har fått stå ut med så mycket annat elände här i livet. Så, tror
man hade överlevt en bann här på Flashback också. Men
det är inget som man går in för att få klart.
Citera
2009-11-05, 15:22
Medlem
Kaustis avatar
En fråga: Gäller det 3 tillsägelser per forum eller 3 tillsägeler på Flashback innan man är i riskzonen? Över hur lång tid gäller tillsägelserna ungefär? Det känns ju inte fair om någon som postat 15 000 inlägg här sen 2002 ska bli avstängd efter 3 varningar (varav en 2002, en 2005 och en 2009).
Citera
2009-11-05, 15:27
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
En fråga: Gäller det 3 tillsägelser per forum eller 3 tillsägeler på Flashback innan man är i riskzonen? Över hur lång tid gäller tillsägelserna ungefär? Det känns ju inte fair om någon som postat 15 000 inlägg här sen 2002 ska bli avstängd efter 3 varningar (varav en 2002, en 2005 och en 2009).

Fast varningar försvinner väl efter en viss tid?
Citera
2009-11-05, 15:27
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Tillsägelser vet jag inte men dom kanske gäller lika långt som en varning och en varning preskiberas efter 1 år.
Citera
2009-11-05, 15:28
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
När någon får en tillsägelse så noteras det på användaren och ser man då att det finns flera tillsägelser (oavsett forum) så kan man ta upp det för omröstning till en varning.

Blir det en varning så "makuleras" tillsägelserna och Varningen är den som gäller.

Tillsägelser och varningar preskiberas efter ett år numera har jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in