2009-11-02, 23:33
Medlem
Hej!

Säg att jag har uppe Windows Live Messenger eller Spotify, så vill jag starta om programmet, d.v.s. stänga ner processen och sen starta den igen.

Jag undrar alltså hur man går tillväga om man vill göra ett skript som utför denna åtgärden.

Tack på förhand!
Citera
2009-11-03, 02:39
Medlem
TheCazes avatar
Om du vet hur man jobbar med och skapar .bat filer så kan du använda dig utav dessa rader koder:

Kod:
START notepad.exe

Kod:
TASKKILL /IM notepad.exe
Citera
2009-11-03, 08:21
Medlem
abdituss avatar
Föredrar du något speciellt språk?

Windows XP / Vista / 7?
Citera
2009-11-03, 14:38
Medlem
Okej! Ska prova!

Språk, ja jag sitter i Vista 32-bitars just nu men jag vet ingenting om detta egentligen om jag ska vara helt ärlig, kan endast lite kommandon i cmd. Allmänkunskap, nothing fancy.

EDIT: TheCaze: Funkade finfint med koderna, har dock ett problem kvar. Det är nämligen så att kör jag det på ett program som lägger sig nere i programlistan till höger (där klockan är) så stänger endast .bat filen ner själva fönstret men processen körs fortfarande.
Senast redigerad av Sacrifize 2009-11-03 kl. 14:46.
Citera
2009-11-04, 04:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2009-11-04, 12:31
Medlem
Själv blir jag fundersam på vad detta är tänkt att användas till då jag aldrig ser det som ett normalt förfarande att döda processer för att starta om program. Känns som en desperat nödlösning när man inte vill/kan lösa det aktuella problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in