2009-11-02, 22:33
Medlem
Hej!

Har tack vare tre anställningar, ca 60 timmars arbetsveckor och mycket OB har jag en nettoinkomst på ca 35-40.000:-. Problemet är dock att ingen av dessa anställningar är fast, och det brukar ju vara ett av bankernas grundkrav.

Finns det någon bank som inte har krav på fast anställning?
Citera
2009-11-02, 23:01
Medlem
Whiteliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sifony
Hej!

Har tack vare tre anställningar, ca 60 timmars arbetsveckor och mycket OB har jag en nettoinkomst på ca 35-40.000:-. Problemet är dock att ingen av dessa anställningar är fast, och det brukar ju vara ett av bankernas grundkrav.

Japp, SEB. Men du måste ha en medsökande.

Edit: och fortsätter du jobba sådär ett år till så kommer du garanterat sluta upp som en sjukskriven gubbe som gått in i väggen... gör dig själv en tjänst och inse att all fritid inte kostar pengar bara för att du inte jobbar.
Citera
2009-11-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sifony
Hej!

Skulle bli förvånad om någon bank inte gick med på det lite beroende på hur stadigt det varit. Har du precis börjat jobba så kan det vara svårt men har du hållit på länge ska det inte vara några problem eventuellt kan du behöva någon medlåntagare. Har flera bekanta som fått lån utan fastanställning. Ibland har det behövts medlåntagare och ibland har de klarat sig utan.
Citera
2009-11-03, 00:19
Medlem
stillsams avatar
Jag fick bolån under min provanställning, men då hade jag dokumenterad och stabil inkomst under de två föregående åren. Ingen medlåntagare behövdes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in