2009-11-02, 19:51
Medlem
Tjenare! Jag undrar bara helt enkelt om det är möjligt att spara någon slags genväg i Firefox som öppnas med ett par olika flikar som startsidor?

Det jag vill göra är att, när jag startar firefox vill jag ha min vanliga startsida, Google. Men jag vill ha en genväg någonstans, som heter t.ex. fotbollsnyheter. När jag klickar på den vill jag att ett nytt fönster öppnas i firefox men kanske 5 olika flikar, fotbollskanalen.se, premierleague.com, goal.com, svenskafans.com/england och skysports.com. Går detta att göra? hur?
Citera
2009-11-03, 13:47
Medlem
reffis avatar
Verktyg > Inställningar > Startsida:

Där skriver du bara in adresserna som du vill ha som startsida med ett | imellan.
["ALT" + "<> knappen"]

Så här ser min ut

https://www.flashback.info/|http://www.google.se/|http://www.aftonbladet.se/

När jag startar Firefox så får jag upp samtliga länkar i separata tabs.
Citera
2009-11-03, 22:15
Medlem
Tack för svaret, men jag vill helst inte att det ska vara min startsida liksom. Vill bara ha någon slags genväg som heter "Fotbollsnyheter" och när jag klickar på den så vill jag hatt en 5-6 olika flikar ska öppnas i ett nytt fönster med fotbollssidor. Däremot vill jag ha en annan "vanlig" startsida som t.ex. flashback.info som öppnas när jag öppnar vanliga firefox.
Citera
2009-11-04, 00:07
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santaman10
Tack för svaret, men jag vill helst inte att det ska vara min startsida liksom. Vill bara ha någon slags genväg som heter "Fotbollsnyheter" och när jag klickar på den så vill jag hatt en 5-6 olika flikar ska öppnas i ett nytt fönster med fotbollssidor. Däremot vill jag ha en annan "vanlig" startsida som t.ex. flashback.info som öppnas när jag öppnar vanliga firefox.
Steg 1: Gör som föregående talare råder till (görs enklast genom att vara på sidorna du vill ha i olika flikar och i inställningar under "startsida" klicka på "använd aktuell").
Steg 2: Skapa en genväg (på skrivbordet?) till t. ex. flashback.info.

När du vill till din "startsida" (flashback.info) använder du genvägen.
När du vill till "fotbollsnyheter" så startar du FireFox genom att använda dess ikon.

Alternativt: Använd fler webbläsare som du ställer in med olika startsidor/startflikar. Det finns ju några stycken andra vettiga att välja mellan numera; Opera, Chrome osv. Max antal flikar i MS Windows Internet Explorer är 8 st tror jag, i FireFox obegränsat?

Edit:
Lite overkill det där kanske men det funkar. Och, man kan ha en väldans massa webbsidor under bevakning.

Gör annars så här, i FireFox:
"Flika" upp alla sidor du vill ha
Gå till menyn Bokmärken och välj där "Bokmärke för alla flikar..."
Fyll i mappnamn, t. ex. "Fotbollsnyheter"
Prova sedan att använda bokmärkesmappen, ev med en högerklick på den. Funkar kalas för mig iaf.
Senast redigerad av Skadat gods 2009-11-04 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in