2009-11-02, 18:36
Medlem
Neherrus avatar
Någon som kan förklara vad seroquel är för något. nått man kan flumma på eller är det skräp ?
Citera
2009-11-02, 18:59
Medlem
Marke_s avatar
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...3&UserTypeID=0

Varsegod
Citera
2009-11-02, 19:24
Medlem
Neherrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marke_
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...3&UserTypeID=0

Varsegod

Läste det där. verkar inte vara nå kul pillz det där inte
Citera
2009-11-02, 19:38
Medlem
Smash3rs avatar
Kanske du somnar lättare om du tar dom... Alltid skönt att sova!
Citera
2009-11-02, 19:41
Bannlyst
Råkade på seroquel när jag låg inne en runda. Fick en dos på 200mg för att hjälpa mig sova då jag tidigare har missbrukat diverse benz och insomningstabletter.

Efter ca 45 minuter så hade jag svårt att tala och sluddrade mest enligt mina kära medintagna, efter 75 minuter så hade jag svårt att sitta uppe och såg ingen annan lösning än att gå och lägga mig till personalens stora glädje då jag varit uppe och sprungit ett par nätter och motstått de flesta försök vårdarna hade gjort med att få mig att ta Theralen.

Enligt fass så funkar den för det mesta inom psykvården men jag fick den för att kunna sova bättre och det faktum att jag redan haft ett par psykoser spelade nog in de med!
Citera
2009-11-02, 19:53
Medlem
Det är väl antipsykotisk medicin, känner en som har aspergers, och en annan som är schizofren som får det utskrivet.
Citera
2009-11-02, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olga22
Det är väl antipsykotisk medicin, känner en som har aspergers, och en annan som är schizofren som får det utskrivet.

Japp, det är en antipsykotika. Sådana läkemedel hjälper vid tillstånd som orsakar symtom, som t ex:

•att du kanske ser, hör eller känner sådant som inte finns, tror på sådant som inte är verkligt eller känner dig ovanligt misstänksam, orolig, förvirrad eller spänd.

•att du kanske känner dig väldigt uppvarvad, upprymd, upprörd, entusiastisk, hyperaktiv eller har dåligt omdöme med inslag av aggressivt och splittrat beteende.

•att din sinnesstämning påverkas så att du känner dig nedstämd. Du kan känna dig deprimerad, skuldtyngd, energilös, få försämrad aptit och/eller sömnproblem

Så visst funkar den för aspergers och schizofreni, själv känner jag igen mig i alla tre katogorier

Står mer om den i psyk och medecindelen här på fb!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in