2009-11-02, 18:17
Medlem
DenGladeDanskens avatar
Hej!
Jag skulle skicka ett mail som var alldeles för stort till en avsändare, så mailet ligger bara i utkorgen och kan inte skickas iväg.
Hur gör jag för att få bort detta mail? Om jag högerklickar på mailet eller försöker öppna det står det bara "Överföringen av meddelandet har redan påbörjats" Vet inte hur jag ska göra
Jag använder mig av Microsoft Outlook 2003.

Tack på förhand!
Citera
2009-11-02, 18:26
Medlem
Pratbubblans avatar
Har du testat att deleta det med deleteknappen eller dra det till skräpkorgen i mailprogrammet?
Citera
2009-11-02, 20:00
Medlem
sommarlovs avatar
Tror jag löste ett liknande problem, ett virusmail i utkorgen kom ingen vart.
Raderade helt enkelt den filen på hårddisken som är utkorgen.

disk/Documents and Settings/(din användare)/Lokala inställningar/Application Data/Identities/{massor med siffror}/Microsoft/Outlook Express/ något namn, beroende på språk.
Citera
2009-11-02, 20:13
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGladeDansken
Hej!
Jag skulle skicka ett mail som var alldeles för stort till en avsändare, så mailet ligger bara i utkorgen och kan inte skickas iväg.
Hur gör jag för att få bort detta mail? Om jag högerklickar på mailet eller försöker öppna det står det bara "Överföringen av meddelandet har redan påbörjats" Vet inte hur jag ska göra
Jag använder mig av Microsoft Outlook 2003.

Tack på förhand!
Finns det ingenting i stil med "arbeta i nedkopplat lage"-alternativ under Arkiv-menyn? For om Outlook arbetar i nedkopplat lage sa borde det inte forsoka skicka mailet...
Citera
2009-11-03, 16:34
Medlem
DenGladeDanskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Har du testat att deleta det med deleteknappen eller dra det till skräpkorgen i mailprogrammet?

Ja, det gick inte.. Stod bara att överföringen redan hade börjat
Citera
2009-11-03, 16:35
Medlem
DenGladeDanskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Tror jag löste ett liknande problem, ett virusmail i utkorgen kom ingen vart.
Raderade helt enkelt den filen på hårddisken som är utkorgen.

disk/Documents and Settings/(din användare)/Lokala inställningar/Application Data/Identities/{massor med siffror}/Microsoft/Outlook Express/ något namn, beroende på språk.

Hittade mappen, men i den var det bara "archive" och "outlook" som inte gick att öppna och en DAT-fil som hette "extend"..
Citera
2009-11-03, 16:36
Medlem
DenGladeDanskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Finns det ingenting i stil med "arbeta i nedkopplat lage"-alternativ under Arkiv-menyn? For om Outlook arbetar i nedkopplat lage sa borde det inte forsoka skicka mailet...

Jag tryckte på "arbeta offline" men det hände inte så mkt mer än så...
Citera
2009-11-04, 04:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem