2009-11-02, 17:42
Medlem
Skezs avatar
Efter många veckor har jag äntligen fått igång min nya dator men den är OSTABIL!!
Jag kan sitta och spela Crysis i 2-3 timmar sen startas datorn om, ibland händer det efter 15 minuter.
Likadant med World of Warcraft (som är ett betydligt mindre krävande spel), händer ibland efter några minuter bara. Ibland kan jag köra flera timmar utan problem.

Min gamla dator gjorde likadant på sommaren, den blev för varm och startades om, men kan det vara problemet med den nya också? Den är trots allt ny och ska inte bli för varm.

Med WoW uppe är (enligt Speedfan)
GPUn 60-66C+ (Eldflamma)
System 34C
CPU 45-50C (Eldflamma på 50)
Core 0 38C
Core 1 38C

Jag antar att eldflamman innebär att det är för varmt? Är det fler fläktar som gäller?
Senast redigerad av Skez 2009-11-02 kl. 17:45.
Citera
2009-11-02, 18:24
Medlem
simpanboycools avatar
Har du ett Nvidia grafikkort? Om du får upp en bluescreen innan datorn startar om kan det vara att ditt grafikkort är trasigt. Jag provade allt innan jag köpte nytt.
Citera
2009-11-02, 18:39
Medlem
Skezs avatar
Får ingen bluescreen, den bara dör och startar upp igen.
Citera
2009-11-03, 01:09
Medlem
PumpCykels avatar
Tycker inte temperaturerna är fasligt höga men om du är orolig för dem så kan du ju testa köra ett tag med burken öppen och se om det blir nån skillnad. Har du spanat i Loggboken (eller vad den nu heter i svenska windows) under Administrationsverktyg i kontrollpanelen. Bruka komma nån notering där som kan påvisa vad det är som strular. Vad har du för hårdvara i burken?
Citera
2009-11-03, 06:55
Medlem
Skezs avatar
Det var inget speciellt i loggboken.
ASUS P5Q SE2 moderkort
Corsair DDR2 4GB minnen (2x 2GB)
Samsung 250GB SATA2 HDD
Intel Core 2 Duo
Corsair 550W nätagg
XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX grafikkort

Kanske nätagget som inte orkar med det? :S
Citera
2009-11-03, 20:56
Medlem
Skezs avatar
Nu händer mer ofta...
Min gamla dator sög men den var iallafall stabil...

Var ska man vända sig för nåt sånt här? Inköpsstället antar jag. Har redan haft så jävla mycket fuck med denna datorn.
Citera
2009-11-03, 23:51
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skez
Det var inget speciellt i loggboken.
ASUS P5Q SE2 moderkort
Corsair DDR2 4GB minnen (2x 2GB)
Samsung 250GB SATA2 HDD
Intel Core 2 Duo
Corsair 550W nätagg
XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX grafikkort

Kanske nätagget som inte orkar med det? :S
Det är inte nätagget, det klarar lätt dina grejer.. Så länge det inte är nåt fel med det vill säga. Tvivlar dock på det.
Men å andra sidan så har du ju låga temps... Fast om det var nätagget hade det nog lagt av snabbare också. Men är dom temperaturerna i load?
Citera
2009-11-04, 15:42
Medlem
Skezs avatar
Ringde till Komplett och han bad mig testa 1 minne åt gången, med det första jag testade fungerade inte ens internet, så jag bytade direkt och allting funkar bra och änsålänge har datorn inte dött och startats om.
Har bara testat WoW men tänkte testa Crysis nu, ifall det funkar där med så kan vi väl konstatera att det är det andra minnet som är fucked?
Citera
2009-11-04, 16:01
Medlem
crillecrilles avatar
http://www.memtest.org/#downiso

Ladda ner, bränn ut, testa en i taget Men ja det verkar helt klart vara ena stickan som separ.
Citera
2009-11-04, 16:13
Medlem
Skezs avatar
Till sist dog den igen efter lite Crysis-spelande.
Jag satte i den andra stickan igen (den där internet inte fungerade) i en annan ingång och nu fungerar internet, tänkte köra Crysis på denna med för att kolla först.
Händer samma sak där kollar jag med memtestet
Citera
2009-11-04, 20:38
Medlem
Skezs avatar
Likadant med båda minnena, kör en memtest så fort jag fixat skivor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in