Efter mnga veckor har jag ntligen ftt igng min nya dator men den r OSTABIL!!
Jag kan sitta och spela Crysis i 2-3 timmar sen startas datorn om, ibland hnder det efter 15 minuter.
Likadant med World of Warcraft (som r ett betydligt mindre krvande spel), hnder ibland efter ngra minuter bara. Ibland kan jag kra flera timmar utan problem.
Min gamla dator gjorde likadant p sommaren, den blev fr varm och startades om, men kan det vara problemet med den nya ocks? Den r trots allt ny och ska inte bli fr varm.
Med WoW uppe r (enligt Speedfan)
GPUn 60-66C+ (Eldflamma)
System 34C
CPU 45-50C (Eldflamma p 50)
Core 0 38C
Core 1 38C
Jag antar att eldflamman innebr att det r fr varmt? r det fler flktar som gller?
Senast redigerad av Skez 2009-11-02 kl. 17:45.
Har du ett Nvidia grafikkort? Om du fr upp en bluescreen innan datorn startar om kan det vara att ditt grafikkort r trasigt. Jag provade allt innan jag kpte nytt.
Tycker inte temperaturerna r fasligt hga men om du r orolig fr dem s kan du ju testa kra ett tag med burken ppen och se om det blir nn skillnad. Har du spanat i Loggboken (eller vad den nu heter i svenska windows) under Administrationsverktyg i kontrollpanelen. Bruka komma nn notering dr som kan pvisa vad det r som strular. Vad har du fr hrdvara i burken?
Det var inget speciellt i loggboken.
ASUS P5Q SE2 moderkort
Corsair DDR2 4GB minnen (2x 2GB)
Samsung 250GB SATA2 HDD
Intel Core 2 Duo
Corsair 550W ntagg
XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX grafikkort
Kanske ntagget som inte orkar med det? :S
Det r inte ntagget, det klarar ltt dina grejer.. S lnge det inte r nt fel med det vill sga. Tvivlar dock p det.
Men andra sidan s har du ju lga temps... Fast om det var ntagget hade det nog lagt av snabbare ocks. Men r dom temperaturerna i load?
Ringde till Komplett och han bad mig testa 1 minne t gngen, med det frsta jag testade fungerade inte ens internet, s jag bytade direkt och allting funkar bra och nslnge har datorn inte dtt och startats om.
Har bara testat WoW men tnkte testa Crysis nu, ifall det funkar dr med s kan vi vl konstatera att det r det andra minnet som r fucked?
Till sist dog den igen efter lite Crysis-spelande.
Jag satte i den andra stickan igen (den dr internet inte fungerade) i en annan ingng och nu fungerar internet, tnkte kra Crysis p denna med fr att kolla frst.
Hnder samma sak dr kollar jag med memtestet
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!