2009-11-02, 17:42
Medlem
Skezs avatar
Efter mnga veckor har jag ntligen ftt igng min nya dator men den r OSTABIL!!
Jag kan sitta och spela Crysis i 2-3 timmar sen startas datorn om, ibland hnder det efter 15 minuter.
Likadant med World of Warcraft (som r ett betydligt mindre krvande spel), hnder ibland efter ngra minuter bara. Ibland kan jag kra flera timmar utan problem.

Min gamla dator gjorde likadant p sommaren, den blev fr varm och startades om, men kan det vara problemet med den nya ocks? Den r trots allt ny och ska inte bli fr varm.

Med WoW uppe r (enligt Speedfan)
GPUn 60-66C+ (Eldflamma)
System 34C
CPU 45-50C (Eldflamma p 50)
Core 0 38C
Core 1 38C

Jag antar att eldflamman innebr att det r fr varmt? r det fler flktar som gller?
Senast redigerad av Skez 2009-11-02 kl. 17:45.
Citera
2009-11-02, 18:24
Medlem
simpanboycools avatar
Har du ett Nvidia grafikkort? Om du fr upp en bluescreen innan datorn startar om kan det vara att ditt grafikkort r trasigt. Jag provade allt innan jag kpte nytt.
Citera
2009-11-02, 18:39
Medlem
Skezs avatar
Fr ingen bluescreen, den bara dr och startar upp igen.
Citera
2009-11-03, 01:09
Medlem
PumpCykels avatar
Tycker inte temperaturerna r fasligt hga men om du r orolig fr dem s kan du ju testa kra ett tag med burken ppen och se om det blir nn skillnad. Har du spanat i Loggboken (eller vad den nu heter i svenska windows) under Administrationsverktyg i kontrollpanelen. Bruka komma nn notering dr som kan pvisa vad det r som strular. Vad har du fr hrdvara i burken?
Citera
2009-11-03, 06:55
Medlem
Skezs avatar
Det var inget speciellt i loggboken.
ASUS P5Q SE2 moderkort
Corsair DDR2 4GB minnen (2x 2GB)
Samsung 250GB SATA2 HDD
Intel Core 2 Duo
Corsair 550W ntagg
XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX grafikkort

Kanske ntagget som inte orkar med det? :S
Citera
2009-11-03, 20:56
Medlem
Skezs avatar
Nu hnder mer ofta...
Min gamla dator sg men den var iallafall stabil...

Var ska man vnda sig fr nt snt hr? Inkpsstllet antar jag. Har redan haft s jvla mycket fuck med denna datorn.
Citera
2009-11-03, 23:51
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skez
Det var inget speciellt i loggboken.
ASUS P5Q SE2 moderkort
Corsair DDR2 4GB minnen (2x 2GB)
Samsung 250GB SATA2 HDD
Intel Core 2 Duo
Corsair 550W ntagg
XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX grafikkort

Kanske ntagget som inte orkar med det? :S
Det r inte ntagget, det klarar ltt dina grejer.. S lnge det inte r nt fel med det vill sga. Tvivlar dock p det.
Men andra sidan s har du ju lga temps... Fast om det var ntagget hade det nog lagt av snabbare ocks. Men r dom temperaturerna i load?
Citera
2009-11-04, 15:42
Medlem
Skezs avatar
Ringde till Komplett och han bad mig testa 1 minne t gngen, med det frsta jag testade fungerade inte ens internet, s jag bytade direkt och allting funkar bra och nslnge har datorn inte dtt och startats om.
Har bara testat WoW men tnkte testa Crysis nu, ifall det funkar dr med s kan vi vl konstatera att det r det andra minnet som r fucked?
Citera
2009-11-04, 16:01
Medlem
crillecrilles avatar
http://www.memtest.org/#downiso

Ladda ner, brnn ut, testa en i taget Men ja det verkar helt klart vara ena stickan som separ.
Citera
2009-11-04, 16:13
Medlem
Skezs avatar
Till sist dog den igen efter lite Crysis-spelande.
Jag satte i den andra stickan igen (den dr internet inte fungerade) i en annan ingng och nu fungerar internet, tnkte kra Crysis p denna med fr att kolla frst.
Hnder samma sak dr kollar jag med memtestet
Citera
2009-11-04, 20:38
Medlem
Skezs avatar
Likadant med bda minnena, kr en memtest s fort jag fixat skivor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in