2009-11-02, 16:05
Medlem
Hej!

Hur fungerar en tull deklaration för varor utanför EU? Jag ringde precis tullverket, men eftersom min mobil dog fick jag inget slutgiltigt svar. Hur gör man en tull deklaration?

När jag tidigare importerat lite produkter privat från kina, så har jag fått betala tull (och moms?) direkt då jag hämtar ut paketet hos postens utlämningsställe.

Gör jag likadant om jag importerar genom min nystartade lilla firma? Kan jag helt enkelt bara beställa ett paket värt 3000 kr från kina, och sedan betala tull & moms då posten levererar mitt paket till mig?

Mycket tacksam för svar,
Mvh Heinekeen
Citera
2009-11-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinekeen
Hej!

Hur fungerar en tull deklaration för varor utanför EU? Jag ringde precis tullverket, men eftersom min mobil dog fick jag inget slutgiltigt svar. Hur gör man en tull deklaration?

När jag tidigare importerat lite produkter privat från kina, så har jag fått betala tull (och moms?) direkt då jag hämtar ut paketet hos postens utlämningsställe.

Gör jag likadant om jag importerar genom min nystartade lilla firma? Kan jag helt enkelt bara beställa ett paket värt 3000 kr från kina, och sedan betala tull & moms då posten levererar mitt paket till mig?

Mycket tacksam för svar,
Mvh Heinekeen

Ja, om paketet nu kommer med Posten.
annars till dhl, tnt, fedex eller vad paketet nu kommer med.
Citera
2013-10-08, 11:22
Medlem
jag har hamnat i en liknande situation o behöver lite hjälp.
vill beställa lite skönhets artiklar från en sida som heter banggood.com. alltihop totalt kostar runt 10-15 dollar. kommer jag förutom det att betala något mer och isåfall vad o hur mycket?? dem säger free shipping world wide och skickar med DHL eller UPS. så vad mer behöver ja betala för? tacksam för svar om nån vet
Senast redigerad av Hunny 2013-10-08 kl. 11:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in