• 1
  • 2
2009-11-02, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Det låter som att det är det som är problemet.

Om du kopplar ur den och ser till att välja Macintosh HD skall du se att det går bra.

What? Vad är det du eller jag har missuppfattat nu?

Jag har inget problem längre, förutom att jag inte kan starta upp Logic Pro 9 efter att jag arkiv-installerade 10.5. Jag har återställt allt från min USER-mapp, men detta hjälper inte att starta logic. Jag tror inte att min externa hårddisk har någonting med det här att göra? Och vart är det jag ska välja Macintosh HD?

Jag tror du missade min post där uppe.
Citera
2009-11-02, 16:53
Medlem
smurfehs avatar
Andreas, sluta slacka och ge lösningar på saker som redan är löst

Jag vet att du bara sitter och lökar @ work!

Citat:
smurfeh, skall inte du vara här? XD

John blund måste ha bytt ut sömngruset mot något okänt medel när jag fick en näve grus i ögonen i går.
Senast redigerad av smurfeh 2009-11-02 kl. 16:58.
Citera
2009-11-02, 16:55
Medlem
Andreasvbs avatar
Haha, jaha. Det var bara fel startdisk.
Nej, läste inte hela tråden.

smurfeh, skall inte du vara här? XD
Citera
2009-11-02, 16:59
Medlem
Citat:
Haha, jaha. Det var bara fel startdisk.
Nej, läste inte hela tråden.

Ja.

Nå, fick du allt att funka efter arkiv-install 10.6 -> 10.5 alltså? Verkar som att vissa program funkar för mig, som adium och µtorrent, medans större program som logic inte ens startar.
Citera
2009-11-02, 17:02
Medlem
smurfehs avatar
Installerades inte på någon dator som, vad jag vet, är i bruk just nu. Men tror inte några större tester genomfördes hurvida program startade eller inte.

För övrigt: http://support.apple.com/kb/TS1088 notera affected products.
Senast redigerad av smurfeh 2009-11-02 kl. 17:06.
Citera
2009-11-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Installerades inte på någon dator som, vad jag vet, är i bruk just nu. Men tror inte några större tester genomfördes hurvida program startade eller inte.

För övrigt: http://support.apple.com/kb/TS1088 notera affected products.

Såg även nu att iAntivirus och Little Snitch lagt av. Blir till att formatera och köra 10.5 från början.

Tackar för hjälpen allihopa, speciellt smurfeh
Senast redigerad av Bahmut 2009-11-02 kl. 17:12. Anledning: lite fixtrixmixtothemaax!
Citera
2009-11-02, 17:31
Medlem
fatattacks avatar
Både iAntivirus och Little Snitch ska fungera med 10.6
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut

Såg även nu att iAntivirus och Little Snitch lagt av. Blir till att formatera och köra 10.5 från början.

Tackar för hjälpen allihopa, speciellt smurfeh
Citera
2009-11-02, 17:34
Medlem
Andreasvbs avatar
Eftersom alla inställningar och andra filer inte sparas, endast själva programmet i sig så kan det bli problem med större program.
Apples egna program skall fungera.
Att andra tillverkare väljer att lägga nödvändiga filer på platser som en Arkivera och installera inte behåller kan man inte klaga Apple för.

Det är ungefär som med Windows, om man bara installerar över försvinner hela registret och de flesta program behövs installeras om.
Citera
2009-11-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatattack
Både iAntivirus och Little Snitch ska fungera med 10.6

Vad vill du ha sagt?

Citat:
Eftersom alla inställningar och andra filer inte sparas, endast själva programmet i sig så kan det bli problem med större program.
Apples egna program skall fungera.
Att andra tillverkare väljer att lägga nödvändiga filer på platser som en Arkivera och installera inte behåller kan man inte klaga Apple för.

Det är ungefär som med Windows, om man bara installerar över försvinner hela registret och de flesta program behövs installeras om.

Ok tack för förtydligande! Med andra ord borde Logic funka (då det är apples program), men som det står på smurfehs länk så kan det bli problem med vissa av deras program (Logic är ett utav dem).

Jag kommer att göra en formatering och installera om 10.5. När jag började med archive-installationen fanns det inte mycket att läsa om det, så jag hoppas att den här tråden kan hjälpa någon i framtiden.

Jag rekommenderar inte att göra en archive-installation!
Senast redigerad av Bahmut 2009-11-02 kl. 17:39.
Citera
2009-11-02, 17:39
Medlem
fatattacks avatar
Jag fattade väl fel men det verkade som detta var anledningen till att 10.5 skulle in i burken igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Vad vill du ha sagt?
Citera
2009-11-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatattack
Jag fattade väl fel men det verkade som detta var anledningen till att 10.5 skulle in i burken igen.

Nej nej Jag gick bakåt och ändrade från 10.6 till 10.5 och då slutade dessa program att funka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in