2009-11-05, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hertzegovina
Det är du som har helt fel. Så vitt jag vet krävs inte ens någon motprestation från dig mer än ett papper som styrker att du inte kan jobba.

Det krävs ingen motprestation för att få ut en ny bil på bilförsäkringen heller om ens nya brinner upp, det räcker med ett papper som styrker att bilen är försäkrad. Eller menar du att om någon eldar upp direktör Gyllenspååns nya Ferrari skall han bara få halv ersättning av försäkringsbolaget med motiveringen att "han har ju råd med en ny ändå" trots att han betalat in premien som alla andra?
2009-11-05, 11:56
Medlem
MABdTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Det krävs ingen motprestation för att få ut en ny bil på bilförsäkringen heller om ens nya brinner upp, det räcker med ett papper som styrker att bilen är försäkrad. Eller menar du att om någon eldar upp direktör Gyllenspååns nya Ferrari skall han bara få halv ersättning av försäkringsbolaget med motiveringen att "han har ju råd med en ny ändå" trots att han betalat in premien som alla andra?
Den har traden har sparat ur for lange sedan. Nu ar det mest personangrepp(som man bor passa sig for). Men i ditt fall kan jag forsta detta. Forst trodde jag att du skojade, men du anser dig tydligen ha nagon sjalvpatagen ratt att snylta pa MINA pengar nar du egentligen ar ganska valbestalld. Du ar ju fan inte...sann...
2009-11-05, 12:22
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
När det gäller försäkringen som du fabulerar om så är ju inte det bedrägeri, men det är vad du vill göra med våra skattepengar. Alltså, du skapar en tråd om att du vill mygla till dig bostadstillägg av F-kassan och när folk blir förbannade på dig så hävdar du att du är sur på reglerna som gör att det inte går att få bidrag, när man samtidigt är rik.

Du får vara beredd på att folk kommer att reagera, då många sitter i ekonomiska trångmål med en liten sjukersättning för att de är unga och inte hunnit jobba upp sig till bättre sjukpenning, eller liksom du har aktivitetsersättning, men skillnaden är att du sitter på stora tillgångar. Bostadstillägg uträknas efter bostadskostnad, inkomster och förmögenhet, så varför skulle du få ett bidrag, eller mygla det till det bara för att du vill spara på dina tillgångar? Hur girig får man vara?
Senast redigerad av SecretQ 2009-11-05 kl. 12:28.
2009-11-05, 12:27
Bannlyst
Citat:
Bostadstillägg är man berättigad till om man inte har Men alltså

Vad svamlar du om?

Citat:
Du får vara beredd på att folk kommer att reagera, då många sitter i ekonomiska trångmål med en liten sjukersättning för att de är unga och inte hunnit jobba upp sig till bättre sjukpenning

Noterar. Låt oss återgå till topic.
2009-11-05, 12:29
Medlem
Vill bara göra dig uppmärksam på att det är mycket surt att få betala tillbaka dessa pengar, jag har innan fått betala tillbaka bostadsbidrag och det finns fan inget surare då kommer du får det ännu tuffare ekonomiskt och få ta på din "kära" förmögenhet.

Enligt ditt resonemang så har ju alla rätt till bostadsbidrag!? fan min lön räcker inte jag behöver bostadsbidrag jag vill ju inet använda mina egna pengar så jag tar andras!!!!!

Man får väl fan leva på de pengar man har, du tjatar ju om att du är så sparsam var det då.
2009-11-05, 12:30
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Vad svamlar du om? Noterar. Låt oss återgå till topic.
Jag håller mig till topic och undrar hur girig man får vara.
2009-11-05, 12:34
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Vill bara göra dig uppmärksam på att det är mycket surt att få betala tillbaka dessa pengar, jag har innan fått betala tillbaka bostadsbidrag och det finns fan inget surare då kommer du får det ännu tuffare ekonomiskt och få ta på din "kära" förmögenhet. Enligt ditt resonemang så har ju alla rätt till bostadsbidrag!? fan min lön räcker inte jag behöver bostadsbidrag jag vill ju inet använda mina egna pengar så jag tar andras!!!!!Man får väl fan leva på de pengar man har, du tjatar ju om att du är så sparsam var det då.
Alltså, det här är inte bostadsbidrag för det kan han absolut inte få. Han talar om bostadstillägg som man erhåller om man har sjukersättning (tidigare förtidspensionär) eller aktivitetsersättning(till personer mellan 19-29 och inte kan arbeta) och så räknar man på boendekostnader och förmögenhet. Inga konstigheter mer än att TS är en girigbuk.
2009-11-05, 12:38
Medlem
Citat:

Ingen motprestation? Du nämner den ju i ditt inlägg. Gyllenspåån betalar sin premie. Skillnaden är att andra betalar din premie.

För att återgå till topic; Med tanke på att du verkar bestämt dig för att det går och inte finns någon anledning att inte försöka. Jag hoppas du försöker lura "gamarna" på några tusenlappar extra och åker dit på det så att samhället får tillbaka lite av de pengar du redan bränt. Det känns som att du behöver lära dig en läxa och få en dos sunt förnuft blandat med lite etik och moral.

Jag förstår fortfarande inte varför du startade en tråd med en fråga när du redan har bestämt dig för svaret.
2009-11-05, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
När det gäller försäkringen som du fabulerar om så är ju inte det bedrägeri, men det är vad du vill göra med våra skattepengar. Alltså, du skapar en tråd om att du vill mygla till dig bostadstillägg av F-kassan och när folk blir förbannade på dig så hävdar du att du är sur på reglerna som gör att det inte går att få bidrag, när man samtidigt är rik.

Tyst med dig ditt fån. Behåll dina naiva moralpredikningar för dig själv. Medborgarna ska använda varje tillfälle de kan att få tillbaka några smulor av det staten har hunsat dem på. Ni missunsamma jävla naiva skattebetalande fårskallar borde få äta vatten och bröd resten av ert liv.
Senast redigerad av fläskbak 2009-11-05 kl. 13:10.
2009-11-05, 13:04
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Tyst med dig ditt fån. Behåll dina naiva moralpredikningar för dig själv. Medborgarna ska använda varje tillfälle de kan att få tillbaka några smulor av det staten har hunsat dem på. Ni missunsamma jävla naiva skattebetalande fårskallar borde få äta vatten och bröd resten av ert liv.
Ja, inte lär TS ta något från dig i alla fall. Det låter som du också är en parasit.
2009-11-05, 13:07
Bannlyst
....

Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Det låter som du också är en parasit.

Du slänger en stor del av din inkomst i sjön varje månad i och med att du betalar skatt. Vad har du då emot att någon annan fiskar upp det du slänger sjön när du ändå inte ska ha det?

Själv önskar att jag vore en sk. "parasit". Tyvärr är jag det inte så för tillfället. Jag är tvungen att betala skatt tills vidare och får inga bidrag.
Senast redigerad av fläskbak 2009-11-05 kl. 13:11.
2009-11-05, 13:42
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Du slänger en stor del av din inkomst i sjön varje månad i och med att du betalar skatt. Vad har du då emot att någon annan fiskar upp det du slänger sjön när du ändå inte ska ha det? Själv önskar att jag vore en sk. "parasit". Tyvärr är jag det inte så för tillfället. Jag är tvungen att betala skatt tills vidare och får inga bidrag.
Jag tycker inte att jag slänger pengar i sjön när jag betalar skatt, men jag gillar inte att folk som redan har, roffar åt sig bidrag som är till för dem som icke har.
Senast redigerad av SecretQ 2009-11-05 kl. 13:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in