• 2
  • 3
2009-11-02, 13:33
Medlem
smurfehs avatar
”Han har tillgång till datorn ibland" stopp och belägg, det är väl ändå din dator? Och att du sen lånar ut den till samma persom som slängt in keylogger är ju bara....
Citera
2009-11-02, 14:27
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariaellen
Han har tillgång till datorn ibland, eftersom vi fortfarande bor tillsammans ( håller på att separera för fullt)

Men för guds skull, snacka om att bjuda in fienden! Formatera om datorn, installera det du skall ha på den och låt ingen annan komma i närheten av den.

Vill det ex ha tillgång till en dator så finns det massor av affärer som bara säljer datorer.
Citera
2009-11-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
”Han har tillgång till datorn ibland" stopp och belägg, det är väl ändå din dator? Och att du sen lånar ut den till samma persom som slängt in keylogger är ju bara....

Förstår att det låter idiotiskt, men det är ju inte så att jag lånar ut den.. han tar sig friheten när inte jag ser, är hemma osv. tyvärr
Citera
2009-11-02, 15:13
Medlem
SlaktarKents avatar
Citat:
Hej.

Jag och min sambo är uppe i en separation, han har loggat in på mitt facebook och gmail plus sett allt jag surfat på ett flertaliga gånger.
Jag har bytt lösenord säkert 5 gånger utan resultat, nu har jag äntligen lyckats få ur han vad och hur han gör, ett program som heter perfect keylogger..han säger sig ha tigit bort det nu, men jag kan inte vara säker på det tyvärr. Han får upp en mapp över vad jag gör på datorn via FTP.
Därför behöver jag hjälp till att kunna se om det ligger kvar i min dator (MAC)
vet att det är ett sk. dolt program.

Snälla hjälp mig, tycker det här är jätte jobbigt
Dataintrång är i Sverige ett brott enligt 4 kap. 9 c § brottsbalken. Så tycker nu att det är så ''jobbigt'' så borde du ta det med polisen istället.
Citera
2009-11-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Men för guds skull, snacka om att bjuda in fienden! Formatera om datorn, installera det du skall ha på den och låt ingen annan komma i närheten av den.

Vill det ex ha tillgång till en dator så finns det massor av affärer som bara säljer datorer.

Han har två egna datorer, hans knäppa kontroll beteende är helt nytt för mig..så jag har inte lagt någon större vikt vid att "gömma" datorn och ha lösenord på den... Nu däremot så har jag det förstås.. om jag så får hänga ett hänglås och larm på den så gör jag det! Nu är det slut snokat!!
Citera
2009-11-02, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarKent
Dataintrång är i Sverige ett brott enligt 4 kap. 9 c § brottsbalken. Så tycker nu att det är så ''jobbigt'' så borde du ta det med polisen istället.

Kommer inte beblanda polisen i detta.. (ja om det inte spårar totalt då)... därför skrev jag här för att lösa detta själv
Citera
2009-11-02, 21:53
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Förstår att det låter idiotiskt, men det är ju inte så att jag lånar ut den.. han tar sig friheten när inte jag ser, är hemma osv. tyvärr
sätt lösenord när du sätter igång skärmsläckaren, sätt igång skärmsläckaren genom att dra musen upp i högra hörnet (expose) DONE, lycka till
Citera
2009-11-02, 22:03
Moderator
^Eazs avatar
Radera och installera om.

Ha ett komplicerat lösenord som bara du vet om.

Lösenord vid uppstart, skärmsläckare.

Skärmsläckare sätter du på när du lämnar datorn, oavsett om du bara ska på 1 minuts kisspaus.
Citera
2009-11-02, 23:38
Medlem
nedranss avatar
Önskar dig all lycka till med separationen, vilket fegt kräk..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in