• 1
  • 2
2009-11-02, 09:17
Medlem
Hej.

Jag och min sambo är uppe i en separation, han har loggat in på mitt facebook och gmail plus sett allt jag surfat på ett flertaliga gånger.
Jag har bytt lösenord säkert 5 gånger utan resultat, nu har jag äntligen lyckats få ur han vad och hur han gör, ett program som heter perfect keylogger..han säger sig ha tigit bort det nu, men jag kan inte vara säker på det tyvärr. Han får upp en mapp över vad jag gör på datorn via FTP.
Därför behöver jag hjälp till att kunna se om det ligger kvar i min dator (MAC)
vet att det är ett sk. dolt program.

Snälla hjälp mig, tycker det här är jätte jobbigt
Citera
2009-11-02, 09:26
Medlem
Vilken jävla parasit till ex du har.

Det lättaste vore väl att bara formatera hårddisken sen installera om operativsystemet? Är väl inte så svårt att göra en backup av viktiga filer.
Citera
2009-11-02, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guuten
Vilken jävla parasit till ex du har.

Det lättaste vore väl att bara formatera hårddisken sen installera om operativsystemet? Är väl inte så svårt att göra en backup av viktiga filer.

Jag vet, han är ingen höjdare!

Får göra det, funderar tom. på att köpa en ny dator.. (dock inte bara därför)
Citera
2009-11-02, 09:39
Medlem
Psychopatricks avatar
Søk på hela datorn om allt som heter "keylogger, logger, key" osv. Får du fram något ta bort allt. Søk æven genom datorn på "ftp", han har væl lagt in nåt ftp-program på något sætt. Man behøver inte vara særskilt kunnig før att ta bort skiten, bara att søka och ta bort så førsvinner nog några filer som gør att han kan se vad du gør i allafall.
Om du ær osæker kanske du har någon kompis som ær lite datakunnig?

Vilken psykopat till ex.
Citera
2009-11-02, 09:56
Medlem
Maximus23s avatar
Ctrl+Alt+L testa det om du får upp något, annars formatera som nån sa innan det är den säkraste vägen
Citera
2009-11-02, 10:00
Medlem
Är inte det olagligt? Anmäl psykopaten isf.
Citera
2009-11-02, 10:09
Medlem
Dr.hankeys avatar
dataintrång är ju somsagt olagligt. ring han och be han ge fan i ditt liv och slutar idioten inte så äre bara att knalla till polishuset.
Citera
2009-11-02, 10:46
Medlem
Superfluouss avatar
Börja göra sökningar på "Intrång", "Keylogger" och "Rättsfall". Sen besöker du polisens och någon advokatbyrås hemsida regelbundet så kanske han raderar det själv...
Citera
2009-11-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superfluous
Börja göra sökningar på "Intrång", "Keylogger" och "Rättsfall". Sen besöker du polisens och någon advokatbyrås hemsida regelbundet så kanske han raderar det själv...

Smart!
Citera
2009-11-02, 11:01
Medlem
epost72s avatar
En fråga som infinner sig är ju vad du använder som antivirusprogram?
Eftersom inte det upptäcker keyloggern så borde du överväga att byta antivirusprogram.
Citera
2009-11-02, 11:49
Medlem
AdmiralFleets avatar
Har han en keylogger på den datorn du skriver ifrån nu, så lär han ju se den här tråden.

Jag rekommenderar att du polisanmäler honom.
Citera
2009-11-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
En fråga som infinner sig är ju vad du använder som antivirusprogram?
Eftersom inte det upptäcker keyloggern så borde du överväga att byta antivirusprogram.

Jag använder mac och har därför inget virusprogram installerat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in