• 1
  • 2
2009-11-01, 16:17
Medlem
Mr YMCAs avatar
Likheterna mellan de tv r slende.

Bda r tyskar.

Vettel r 22 r och blev tva i rets ssong (trots tre avbrutna lopp och tv sistaplatser). Schumacher brjade som 22-ring.

Vettel blev tva som 22-ring, Schumacher blev etta som 25-ring.

Bda brjade som inhoppare i slutet av en ssong, Schumacher fr den hktade Bertrand Gachot, Vettel fr den skadade Robert Kubica.

P grund av alla regelndringar r siffrorna inte riktigt jmfrbara, men respektive resultat i deras frsta hela ssonger:

Schumacher: 3 (1992) - 4 (1993) - 1 (1994)
Vettel: 8 (2008) - 2 (2009)

Statistiskt sett tror jag att han nnu inte har ntt sin fulla potential och svida han inte rkar ut fr problem utanfr banan kan vi ha flera r dominans framfr oss igen.
Citera
2009-11-01, 16:30
Medlem
MajorMongos avatar
Vettel r en stor talang och kan mycket vl komma att dominera framver. Dock har dom senaste 3 ren varit mycket jmnare n under Schumacher-eran, och det r nu mycket svrare att rkna ut vilka stall som kommer g bra under kommande r gentemot brjan av 2000-talet dr det redan frn start i stort sett bara handlade om Ferrari och McLaren.
Att Vettel kommer bli en av de strre frarna under kommande r rder inget tvivel om, men han kommer garanterat f det svrare n Schumi med tanke p den rdande jmnheten i msterskapet.
Citera
2009-11-02, 00:04
Medlem
Ozmeisters avatar
Han r helt klart ett framtidshopp, med tanke p hur bra han presterat den hr ssongen s ser man ju inga tendenser att det skulle g utfr. Han verkar trivas mycket bra i stallet vilket r enormt viktigt i starten av sin karrir. Han kommer troligtvis att f utvecklas med teamet under en lng tid fr att sedan eventuellt flytta till ett annat toppstall.

Framtiden fr tysken ser helt klart ljus ut. Men som Eje gng p gng bevisat gr det inte lngre att tippa F1.
Citera
2009-11-05, 00:48
Medlem
Det ser riktigt ljust ut fr Vettel och hoppas han gr lngt!
Citera
2009-11-05, 09:58
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr YMCA
Likheterna mellan de tv r slende.

Bda r tyskar.

Vettel r 22 r och blev tva i rets ssong (trots tre avbrutna lopp och tv sistaplatser). Schumacher brjade som 22-ring.

Vettel blev tva som 22-ring, Schumacher blev etta som 25-ring.

Bda brjade som inhoppare i slutet av en ssong, Schumacher fr den hktade Bertrand Gachot, Vettel fr den skadade Robert Kubica.

P grund av alla regelndringar r siffrorna inte riktigt jmfrbara, men respektive resultat i deras frsta hela ssonger:

Schumacher: 3 (1992) - 4 (1993) - 1 (1994)
Vettel: 8 (2008) - 2 (2009)

Statistiskt sett tror jag att han nnu inte har ntt sin fulla potential och svida han inte rkar ut fr problem utanfr banan kan vi ha flera r dominans framfr oss igen.
Ska han bli lika stor som Skomakaren krvs det att han kr fr ett team dr han r uttalad etta och dr alla resurer frst och frmst lggs p honom. Ska Red Bull bli det "nya Ferrari" mste Webber underkasta sig Vettel, vilket han absolut inte kommer att gra. Han kanske fr vnta ett r eller tv tills han kan dominera teamet fullstndigt.
Citera
2009-11-05, 11:43
Medlem
groovesnuss avatar
Den nye Schumacher fick sp av den gamle Schumacher igr, semifinalen i Race of Champions. Sen fick den gamle Schumacher sp av Mattias Ekstrm i finalen.

3:e gngen Mattias vinner RoC, han mste ngon form av talang den dr killen....
Citera
2009-11-05, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Den nye Schumacher fick sp av den gamle Schumacher igr, semifinalen i Race of Champions. Sen fick den gamle Schumacher sp av Mattias Ekstrm i finalen.

3:e gngen Mattias vinner RoC, han mste ngon form av talang den dr killen....
visst har han, men bara i stngd kaross
Citera
2017-08-01, 14:42
Medlem
beaver_ses avatar
Observerat att han alltid efter vinst lyfter upp handen med pekfingret upp mot skyn som muslimer gr (typ finns bara en gud), r han muslim eller r det bara en oskyldigt handviftande?
I vrigt tycker jag han kr riktigt bra, men r inte n i klass med Schumacher.
Citera
2017-08-15, 14:24
Medlem
I-R-Baboons avatar
Nja, jag tror att nsta dominant inom F1 r Hamilton. Han har det dr lilla extra som behvs.
Citera
2022-10-03, 18:38
Bannlyst
r Sebastian Vettel lika pk som Lewis Hamilton r?
Citera
2022-10-03, 18:41
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
r Sebastian Vettel lika pk som Lewis Hamilton r?

Ja.

Tills fr ett par r sedan visste ju man nstan ingenting om Vettel. Han hade inga sociala medier, han dk upp nr det var race och sedan kte han hem till Schweiz och det var det.

Sen brjade han helt pltsligt ppna kften nr karriren var p vg utfr och sedan dess sger han allt som r inne att sga och tycka.
Citera
2022-10-03, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Sen brjade han helt pltsligt ppna kften nr karriren var p vg utfr och sedan dess sger han allt som r inne att sga och tycka.

Som jag befarade. Jag brjade nra dessa misstankar nu i helgen p en intervju med honom. Trtt jag blir, besviken. Ja precis som Hamilton kanske han skulle stlla bilen fr evigt d och slja av sina flygplan och btar och skit och brja cykla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in