Halloj igen!
Kom inte p ngon bttre rubrik s den fr duga!
Iallafall, i morse nr jag satte mig vid datorn s buggade ljudet p ventrilo ntt s grovt. (Igr funkade det felfritt!)
Musklick-ljudet lt jttekonstigt, nr man tryckte p knappen s "klicka" det till fast jttesnabbt och fult.
Sen nr folk frskte snacka s blev ljudet lgre/hgre/lgre/lgre helt slumpat.
Verkar som om ju hgre de pratar ju lgre blir ljudet eller ntt snt..
Sen mrkte jag att om jag lyssnar p musik eller att verhuvudtaget ntt annat ljud "r igng" s fungerar ljudet p vent perfekt! (Men detta ljudet mste vara grymt hgt annars fortstter det att bugga)
Iallafall s startade jag om datorn i hopp om att buggen skulle frsvinna men icke, s jag satte mig och kollade under processer fr att se om jag sg ntt fel och det frsta som slog mig var att SVCHOST drar vldigt mycket arbetsminne.
Hr kommer de filer som jag tyckte verkade misstnksamma svchost.exe - 118 000 kB
audiodg.exe - 80 000 kB
svchost.exe - 55 000 kB
svchost.exe - 42 000 kB
sen ligger nstan hlften av alla andra svchost p mer n 10 000 kB, vilket jag inte har lagt mrke till innan? (Som jag kommer p nu, kan kanske ha varit s innan men inte lagt mrke till det..)
Prvade att koppla in headsetet direkt in i datorn via fronten och nu funkar ljudet.
Antingen r det ntt fel med min port dr bak eller s verkar min frstrkare bugga, men nr jag prvar att spela upp radion p frstrkaren s funkar ljudet bra dr.. D borde det vara bakporten som r felet eller?
EDIT!
Ljudet fungerar nu, hade bara kommit t en instllning p frstrkaren..
Men "problemen" med svchost kvarstr.. Eller r det ett problem att de drar s mycket?
Senast redigerad av rAppmeister 2009-11-01 kl. 12:41.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!