2009-10-30, 18:08
Bannlyst
Tänkte fråga om det går att dricka alkohol när jag tagit 25 mg lergigan ?
Citera
2009-10-30, 18:11
Medlem
DrDorians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webber
Tänkte fråga om det går att dricka alkohol när jag tagit 25 mg lergigan ?

Kör på! inga problem.
MVH
Citera
2009-10-30, 18:12
Bannlyst
Ser inga större problem att sänka ett par öl, det står dock i fass att "Samtidigt bruk av alkohol bör undvikas på grund av risk för förstärkt läkemedelseffekt" Det kanske inte är helt fel med lite förstärkt läkemedelseffekt!

Börja lungt och känn efter, annars så är det botten upp!
Citera
2009-10-30, 18:34
Medlem
bluetech123s avatar
Det är är väldigt offtopic men, fan jag är tvungen.

Tycker ni inte att det ofta är löjligt när det står på mediciner att man inte får kombinera med alkohol. Jag menar oftast så är alkoholen i sig långt mycket "starkare" än medicinen, och rekommendationen verkar oftast avse alkohol i allmänhet. Alkohol är ju farligt, och man bör inte, över huvud taget, dricka alkohol. Jag tycker det verkar som att det står att man inte får blanda på så många mediciner (många som faktiskt funkar helt ok att blanda) bara för att de rent allmänt försöker få folk att dricka mindre.

Jag förstår ju att det kan vara rent av livsfarligt att dricka alkohol i kombination med morfin till exempel. Men att dricka ihop med lergigan, en antihistamin, är ju inte direkt någon stor grej, om man inte är van vid medicinen kanske man blir lite extra trött, men om man är van lär man ju inte märka av något alls. Känns bara som att de som skriver rekommendationerna inte vill att folk ska dricka alkohol, vilket jag skulle tycka var bra i så fall, så klart.

Vad tror ni?
Citera
2009-10-30, 18:45
Medlem
Sleazers avatar
jag hade lergigan utskrivet ett tag, har kvar lite tror jag, och det är inga problem att dricka med det, risken är att du blir lite dåsig bara.

lergigan är för övrigt rävgift
Citera
2009-10-30, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluetech123
Det är är väldigt offtopic men, fan jag är tvungen.

Tycker ni inte att det ofta är löjligt när det står på mediciner att man inte får kombinera med alkohol. Jag menar oftast så är alkoholen i sig långt mycket "starkare" än medicinen, och rekommendationen verkar oftast avse alkohol i allmänhet. Alkohol är ju farligt, och man bör inte, över huvud taget, dricka alkohol. Jag tycker det verkar som att det står att man inte får blanda på så många mediciner (många som faktiskt funkar helt ok att blanda) bara för att de rent allmänt försöker få folk att dricka mindre.

Jag förstår ju att det kan vara rent av livsfarligt att dricka alkohol i kombination med morfin till exempel. Men att dricka ihop med lergigan, en antihistamin, är ju inte direkt någon stor grej, om man inte är van vid medicinen kanske man blir lite extra trött, men om man är van lär man ju inte märka av något alls. Känns bara som att de som skriver rekommendationerna inte vill att folk ska dricka alkohol, vilket jag skulle tycka var bra i så fall, så klart.

Vad tror ni?

Själv så blandar jag friskt och ser inga större problem med det hela. Skulle jag vara påverkad av morfin eller dylikt så avstår jag ifrån starkspriten men kan mycket väl sänka en öl eller två om jag känner för det. Jag tänker inte så mycket på det hela, vill jag dricka så dricker jag
Citera
2009-10-30, 18:56
Medlem
DrDorians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Själv så blandar jag friskt och ser inga större problem med det hela. Skulle jag vara påverkad av morfin eller dylikt så avstår jag ifrån starkspriten men kan mycket väl sänka en öl eller två om jag känner för det. Jag tänker inte så mycket på det hela, vill jag dricka så dricker jag

Hehe samma här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in