2009-10-30, 14:10
Medlem
park_avenues avatar
Det är så här att jag bröt vänsterbenet(det man kopplar med) för cirka 4 veckor sen, Har nu fått ett gummi"gips" som fungerar som en gummistövel som ger stöd. Jag får belasta foten med den kraften som behövs för att sköta kopplingen på bilen men är det lagligt? gipset är inte särskilt stort ungefär som en sko så jag kan inte tänka mig att det är för klumpigt. har endast gips nedanför knäet och över foten
men som sagt vad säger snuten om det?

Tack på förhand
Citera
2009-10-30, 14:12
Medlem
Typoopies avatar
Min pappa bröt foten för massa år sen och kopplade med kryckan. Han blev stoppad för nånting men det var lugnt med kryckan. Ser ingen anledning att det skulle vara olagligt, kan man köra bra med det är det ju lugnt. Det är ju bromsa som är viktigast
Citera
2009-10-30, 14:14
Medlem
zepofans avatar
Sä länge det inte hindrar dig från att köra på ett trafiksäkert sätt möter det nog inga hinder. Det finns ju inget som säger vad du ska ha på fötterna när du kör bil. Skoterkängor, platåskor eller trätofflor är väl i så fall minst lika klumpiga men helt tillåtna.
Citera
2009-10-30, 14:19
Medlem
park_avenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Sä länge det inte hindrar dig från att köra på ett trafiksäkert sätt möter det nog inga hinder. Det finns ju inget som säger vad du ska ha på fötterna när du kör bil. Skoterkängor, platåskor eller trätofflor är väl i så fall minst lika klumpiga men helt tillåtna.
Ok jag tänkte om det står något i lagen om att köra med gips,, trakfiksäkert vet jag att jag kan köra med gipset
Citera
2009-10-30, 14:25
Medlem
pythonxs avatar
Käkar han däremot smärtstillande tabletter för att ta bort ev. smärta av det brutna benet så kan det bli olagligt om det påverkar hans sätt att köra. Men gipset i sig, nä, inte om han kan köra säkert med det.
Citera
2009-10-30, 14:33
Medlem
park_avenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Käkar han däremot smärtstillande tabletter för att ta bort ev. smärta av det brutna benet så kan det bli olagligt om det påverkar hans sätt att köra. Men gipset i sig, nä, inte om han kan köra säkert med det.
Ok. Men då tackar jag för svaren så kan la tråden låsas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in