Jag sitter på en TG585 v7 router, och problemet jag har är att sen jag la till den här datorn med Windows 7 på nätverket så startar routern om sig själv konstant på grund av överhettning. Det är tre stycken till datorer på nätverket som var här sen innan som kör Vista alla tre. Routern funkade utan problem tills jag la till den här datorn med Windows 7. Tar jag bort Windows 7 datorn så funkar routern utan problem igen.
Tydligen så är överhettning ett relativt vanligt förekommande problem för Thomson-routrar om man har flera datorer i nätverket.
Hittade följande tråd på ett annat forum efter lite googlande:
Överhettar fortfarande då, så antalet datorer verkar inte vara så mycket ett problem som att ha Windows 7 datorn på nätverket
Det här kanske verkar som en dum lösning, men jag skulle rekommendera dig att höja upp routern så att den inte står platt mot golvet, bordet eller vad den nu står på. Ibland kan nämligen överhettningsproblem helt enkelt bero på att det inte ventileras tillräckligt.
Lyft upp den några centimeter helt enkelt och se om det funkar bättre.
]Tydligen så är överhettning ett relativt vanligt förekommande problem för Thomson-routrar om man har flera datorer i nätverket.
Hittade följande tråd på ett annat forum efter lite googlande:
Frågan är dock om det går att göra något åt problemet eller inte...
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Det här kanske verkar som en dum lösning, men jag skulle rekommendera dig att höja upp routern så att den inte står platt mot golvet, bordet eller vad den nu står på. Ibland kan nämligen överhettningsproblem helt enkelt bero på att det inte ventileras tillräckligt.
Lyft upp den några centimeter helt enkelt och se om det funkar bättre.
Yes, vi har pallat upp den en bit över golvet nu och ska se om det funkar.
Jo då, vi fick ett strömavbrott i nån halvtimme där routern fick bli lite kyld, men även bortsett från det så har routern faktiskt inte startat om sen vi pallade upp den, så verkar fungera
Hemskt dåligt att det överhuvudtaget skall behövas dock
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!