2012-09-09, 09:29
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamelik
Postkodslotteriet är Sveriges största scam, det hade aldrig gått i närheten så bra om man inte lurade de dumsnällnaiva svenskarna att man är en "välgörenhetsorganisation". Ni som hävdar att dom är "duktiga" och förtjänar pengarna är fan dumma i huvudet, det går så här bra för att dom lurar folk.
Tack, det där sammanfattar Sveriges största spammare och skojare genom tiderna!
För övrigt ser "negern" mer ut som en mulatt.
Citera
2012-09-10, 00:11
Medlem
TotenEngels avatar
Är det bara jag som har noterat att det står "Skaller" i trådrubriken?
Citera
2012-09-11, 16:58
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
En titt på aktuellt ortofoto visar dessutom att vederbörande har annekterat en del av intilliggande fastighet, det gamla spårvägsreservatet som går rakt igenom kvarteret Sjumilastövlarna (och som ägs av kommunen). Det vore ju "intressant" om vederbörande saknar ett arrendeavtal för denna mark. Föga sannolikt, men man vet ju aldrig. Bör kollas upp.

Nå, vad sade kommunens handläggare om arrendeavtalet? Fanns det ngt sådant?
Citera
2013-07-14, 21:20
Medlem
Min kompis känner Niklas Matseke rätt väl. Vi var på fest (alltså kompisen och jag) och han blev ganska full och berättade att när Matseke blev tvungen att sänka lönen så betalar "holländarna" (vilka holländare?) pengar till ett skatteparadis istället. Alltså vi pratar mycke mer pengar än det han hade i lön. Där har dom (samma holländare?) en stiftelse som inte behöver betala nån skatt. Och inte Matseke heller!
Nån som hört det också? Och kanske vet mer?
Verkar ju som killen är rätt tät med partyn och villa i Bromma och så ... Det är på sätt o vis ok, men kanske han skulle vara lite försiktigare och inte berätta för folk som han tror är kompisar!?!
Vet ni nåt? Om det är sant kanske han inte blir statsminister som verkar vara hans våta dröm ...
Citera
2014-04-19, 15:18
Medlem
Kongruensbojds avatar
Gårdagens nyheter detta, men snubben är faktiskt med på Boyaheds lista över Sveriges 69 osexigaste år 2007.

Citat:
Om androgyna och uttryckslösa utomjordingar med stora ögon någonsin anländer till Jorden är den här varelsen den perfekta välkomstkommittén. Tjommen är så könlös att genusforskare kliar sig i huvudet.

Länk
Citera
2015-09-28, 23:11
Medlem
Lao Tzus avatar
"Postkodlotteriets vd Niclas Kjellström-Matseke slår ett slag för mångfald i näringslivet. Därför fryser företaget sitt samarbete med Kreab efter Di:s avslöjande om konsultföretagets SD-kontakter."

http://www.di.se/artiklar/2015/9/28/postkodlotteriet-tar-paus-fran-kreab-efter-sd-kontakter/
Citera
2015-09-29, 09:05
Medlem
Could you believe this - det är tydligen 1,000,000 ankdammsidioter som
spelar på postkodslotteriet.

Det finns även i england men där är det flop

De holländska ägarna - i alla fall de med bakrunde i Endemol - är miljardärer.

O moderbolaget zuuugeeeer ut avgifter från bolaget i ankdammen såsom
management fees o förmodligen även licensavgifter mm.

O när bolaget gått bra o det blev bonus blev det vara för Niclas - varför det?

Svar det betalades från Hollande o de valde att bara betala Niclas
Citera
2015-09-29, 19:41
Medlem
Vedklyvens avatar
Matseke, postkodslotteriets VD är en smart men falsk jävel. Han plockar ut miljontals kronor varje år ur det vidriga godhetshyckel-lotteriet.

Man kan ju inte heller kritisera honom för då viftas det med rasistkortet eftersom han har utomeuropeisk bakgrund.
Citera
2015-10-12, 12:54
Medlem
fredrikdenstores avatar
Nu har Matseke skott sig så att han kan dra.
http://www.expressen.se/dinapengar/postkodlotteriets-vd-hoppar-av-efter-tio-ar/
Citera
2015-10-12, 13:15
Medlem
Citat:
Postkodlotteriets vd Niclas Kjellström-Matseke slutar efter tio år. Under åren på organisationen har han dragit in .

På måndagen meddelar Postkodlotteriet att vd Niclas Kjellström-Matseke slutar.

– När jag lämnar har jag varit anställd på dagen tio år. Jag har velat flytta till Sydafrika länge för att jobba med det afrikanska näringslivet och nu vill jag uppfylla den drömmen, säger Niclas Kjellström Matseke.

Niclas Kjellström-Matseke fick hård kritik under 2010, då det framkom att han fått ett lyft till 5,7 miljoner kronor i lön och bonus för 2009, trots att lotteriet sagt att hans ersättning skulle minska.

Kritik mot Postkodlotteriet att bolaget donerar för lite till välgörenhet har Niclas Kjellström-Matseke avfärdat med att det är en missuppfattning att bolaget är en välgörenhetsorganisation.

Citat:
Nu har Matseke skott sig så att han kan dra.

När ska du dra då så alla slipper dina undermåliga skitposter.
Citera
2015-10-12, 13:59
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tque

När ska du dra då så alla slipper dina undermåliga skitposter.
Blev du ledsen nu?
Citera
2015-10-12, 15:30
Medlem
Läste nyss att Niklas Kjällström-Matseke "avgår" som Postkodsmiljonärens vd efter tio år.

Då undrar jag: är det han eller hans fru/sambo som heter Kjällström?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in