Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-30, 11:59
  #1
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Någon som har något smaskigt?
Citera
2009-10-30, 12:06
  #2
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Lite okritisk info från VF....

http://www.vf.se/Arkiv/Nyheter/Arvik...lotteriet.aspx

"Masterexamen från Babson College i Boston" En Littorinare kanske?
Citera
2009-10-30, 12:29
  #3
Medlem
Disco Moskvas avatar
Sägs vara en jävligt skärpt kille, samtidigt som han håller fötterna på jorden. Jag har aldrig träffat honom men de som har det säger att han är väldigt trevlig. Personlig vän med Clinton, Blair och andra internationella höjdare. Hans utbildning* och tidigare karriär är absolut inget påhitt, killen är som sagt skärpt och har haft framgång på grund av detta. Inte illa för en värmlänning

* Innan du pratar om Littorinare kan du ju göra en enkel koll av Babson College. Det är en skola med väldigt gott renomé. Jag begär inte att alla ska känna till den men konsultera iaf Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Babson_College
Ibland måste även ni rasister erkänna att svarta (mulatt i detta fall?) faktiskt kan lyckas.
__________________
Senast redigerad av Disco Moskva 2009-10-30 kl. 12:35.
Citera
2009-10-30, 13:06
  #4
Medlem
Har hört från en vän till honom att han inte alls är lika uptight privat. Han dricker och festar som vanligt folk också.

Han har lyckats med postkodmiljonären i alla fall, det verkar vara omåttligt populärt.
Citera
2009-10-30, 13:49
  #5
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
Sägs vara en jävligt skärpt kille, samtidigt som han håller fötterna på jorden. Jag har aldrig träffat honom men de som har det säger att han är väldigt trevlig. Personlig vän med Clinton, Blair och andra internationella höjdare. Hans utbildning* och tidigare karriär är absolut inget påhitt, killen är som sagt skärpt och har haft framgång på grund av detta. Inte illa för en värmlänning

* Innan du pratar om Littorinare kan du ju göra en enkel koll av Babson College. Det är en skola med väldigt gott renomé. Jag begär inte att alla ska känna till den men konsultera iaf Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Babson_College
Ibland måste även ni rasister erkänna att svarta (mulatt i detta fall?) faktiskt kan lyckas.

Jaha. Nu spelar vi rasistkortet på en gång........Wikipedia är ju en trovärdig källa.....


Personlig vän till internationella höjdare..... Säkert..... Däremot har de säkert träffats i jobbet.
Citera
2009-10-30, 14:06
  #6
Medlem
Disco Moskvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Jaha. Nu spelar vi rasistkortet på en gång........Wikipedia är ju en trovärdig källa.....


Personlig vän till internationella höjdare..... Säkert..... Däremot har de säkert träffats i jobbet.

Nej, Wikipedia ska inte betraktas som en trovärdig källa. Men det som står där kan ge en snabb fingervisning om hur landet ligger. Du känner ju uppenbarligen inte till Babson sedan tidigare och gjorde ingen ansträngning för att ta reda på mer om det. Istället drog du slutsatsen att det var ett postlådeuniversitet. Vilket var helt fel.

Jo, han är personlig vän med internationella höjdare. Vilka han gissningsvis träffat genom sitt jobb. Hans nätverk ska vara rätt imponerande med svenska mått mätt.

Det är bara att konstatera att han är mer framgångsrik än vad du och jag någonsin kommer att bli.
Citera
2009-10-30, 14:17
  #7
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
Nej, Wikipedia ska inte betraktas som en trovärdig källa. Men det som står där kan ge en snabb fingervisning om hur landet ligger. Du känner ju uppenbarligen inte till Babson sedan tidigare och gjorde ingen ansträngning för att ta reda på mer om det. Istället drog du slutsatsen att det var ett postlådeuniversitet. Vilket var helt fel.

Jo, han är personlig vän med internationella höjdare. Vilka han gissningsvis träffat genom sitt jobb. Hans nätverk ska vara rätt imponerande med svenska mått mätt.

Det är bara att konstatera att han är mer framgångsrik än vad du och jag någonsin kommer att bli.

Prata för dig själv.......
Citera
2009-10-30, 14:34
  #8
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
Sägs vara en jävligt skärpt kille, samtidigt som han håller fötterna på jorden. Jag har aldrig träffat honom men de som har det säger att han är väldigt trevlig. Personlig vän med Clinton, Blair och andra internationella höjdare. Hans utbildning* och tidigare karriär är absolut inget påhitt, killen är som sagt skärpt och har haft framgång på grund av detta. Inte illa för en värmlänning

* Innan du pratar om Littorinare kan du ju göra en enkel koll av Babson College. Det är en skola med väldigt gott renomé. Jag begär inte att alla ska känna till den men konsultera iaf Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Babson_College
Ibland måste även ni rasister erkänna att svarta (mulatt i detta fall?) faktiskt kan lyckas.

Tror att han jobbat på Andersen Consulting, numera Accenture, och senare på Alumni rekrytering.
Citera
2009-10-30, 15:02
  #9
Medlem
- Kryssade i rätt raskategori på ansökan

- Hamnade på ett konsultföretag i samma veva som "diversity" började slå igenom

Sedan så måste naiva svenskar lära sig ta det USA-människor säger med en nypa salt. Han företräder en spelskojarorganisation som göder Clinton Foundation, självklart blir han inbjuden till banketter osv. med honom.

Det är också en poäng i att förstå varför det är så intressant för amerikanska politiker att driva dessa välgörenhetsstiftelser och varför Bill Gates m fl skänker bort sina förmögenheter till sina egna välgörenhetsstiftelser. Dylika organisationer betalar alltså inte någon skatt i USA, donationer är avdragsgilla och utdelningskraven lågt satta. Det innebär att t ex Gates kan sälja av aktier och samtidigt betala minimalt med skatt. Stiftelsen i sin tur investerar pengarna (inte sällan inom moraliskt tveksamma områden) till en normal avkastning och med ett utdelningskrav som är lägre än vad man annars hade betalat i vinstskatt.

För politiker finns det ytterligare en dimension. USA har har strikta kampanjfinansieringslagar för att inte tala om antikorruptionslagar. Men är du politiker och startar en välgörenhetsstiftelse så kan pengarna obehindrat välla in.
Citera
2009-10-30, 15:23
  #10
Medlem
Meanmachines avatar
Jag får obehagskänslor varje gång han visar sig i TV-rutan, SÄPO borde kolla upp denna mannen både en och två gånger.
Citera
2009-10-30, 15:28
  #11
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Lite okritisk info från VF....

http://www.vf.se/Arkiv/Nyheter/Arvik...lotteriet.aspx

"Masterexamen från Babson College i Boston" En Littorinare kanske?


Babson är en kanonskola, en släkting har gått där. Säger inte så mycket i och för sig, men det är ingen postorder skola.
Citera
2009-10-30, 15:45
  #12
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Jaha. Nu spelar vi rasistkortet på en gång........Wikipedia är ju en trovärdig källa.....


Personlig vän till internationella höjdare..... Säkert..... Däremot har de säkert träffats i jobbet.

Ingen har "spelat raskortet" än så länge vad jag har sett. Att du är så snabb att påstå något så dumt säger dock en del om ditt uppsåt med tråden i fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av lill-jonas
Har hört från en vän till honom att han inte alls är lika uptight privat. Han dricker och festar som vanligt folk också..

Intressant att höra, jag hade honom som trolig kandidat till Sveriges mesigaste neger men jag får väl ompröva det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback