2011-01-04, 22:24
Medlem
brianmolkos avatar
Kan de inte bara lägga ner och ta in Vem vill bli miljonär istället igen, då hade de iaf mer tid för frågor nu är programmet lika långt men hackas av på grund av reklam, pengar/check utdelning och reklam i programmet för själva programmmet om att de ger bort en del av pengarna så till Afrika, det blir tio minuter över till frågorna eller så..
Citera
2011-01-04, 23:29
Medlem
z2joiss avatar
Var det inte samma visa i kvällstidningarna förra året? Att PK-lotteriets VD får lön. Tydligen får han lön i år igen, stackaren.
Citera
2011-04-11, 16:44
Medlem
fredrikdenstores avatar
Jag har aldrig lagt, och jag kommer aldrig att lägga en enda jävla krona på den här dyngan! :
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12861042.ab
Citera
2012-09-02, 08:36
Medlem
Nogger Blacks avatar
Jag kan informera om att Kjellström-Matseke tydligen står med båda fötterna stadigt i djungeln och att han har rytmen i blodet. Igår hölls det fest i det Kjellström-Matsekeska hemmet, eller rättare sagt ute i trädgården. STOOORA högtalare som pumpade ut musik på musikfestivalvolym från lunchtid fram till långt efter midnatt. Kjellström Matseke bebor nu inte en hydda på den Sowetoska savannen utan har valt att bosätta sig i ett i övrigt vitt och välmående villaområde. Ett tättbebyggt villaområde, kan tilläggas. Grannarna ska tydligen vara rejält trötta på detta nyinflyttade och -rika mongos totala oförmåga att inse att han befinner sig inom civilisationens gränser.
Citera
2012-09-03, 10:17
Medlem
Matsekes far var ANC-kämpe. Genom detta lyckades han lura Desmund Tutu till en postkodsgala i Stockholm i våras.

Matseke skryter med att han gått på handels - stämmer såtillvida att han tagit en MBA som man BETALAR för, man kommer inte in på meriter.

Matseke är halvbror till Makode Linde som bjöd kulturministern på skrikande chokladtårta.
Citera
2012-09-03, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av follador
Matsekes far var ANC-kämpe. Genom detta lyckades han lura Desmund Tutu till en postkodsgala i Stockholm i våras.

Matseke skryter med att han gått på handels - stämmer såtillvida att han tagit en MBA som man BETALAR för, man kommer inte in på meriter.

Matseke är halvbror till Makode Linde som bjöd kulturministern på skrikande chokladtårta.

ANC-kämpe? ANC var en kommnistisk terrororganisation. Kalla det vid dess rätta namn. Sen tycker jag det är j-t dåligt att som många tjata om hans hudförg. Herregud rasister! Skärp er.
Citera
2012-09-06, 18:25
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Going rate för en normalstor villa i Smedan är väl 5-6 miljoner i dagsläget. Inte särskilt flådigt. Grannarna är förmodligen missnöjda med att en neger flyttat till deras gata.
Min herre är dåligt uppdaterad på priserna i sitt gamla Bromma hör jag. Going rate för villor i Smedslätten är snarare runt 10 millar. En titt i fastighetsregistret ger att postkod-VDn köpte sin villa för 11,3 miljoner 2007, och den lär knappast ha sjunkit i värde sedan dess.

En titt på aktuellt ortofoto visar dessutom att vederbörande har annekterat en del av intilliggande fastighet, det gamla spårvägsreservatet som går rakt igenom kvarteret Sjumilastövlarna (och som ägs av kommunen). Det vore ju "intressant" om vederbörande saknar ett arrendeavtal för denna mark. Föga sannolikt, men man vet ju aldrig. Bör kollas upp.
Senast redigerad av Skrupelfri Knöl 2012-09-06 kl. 18:30.
Citera
2012-09-07, 12:48
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
Min herre är dåligt uppdaterad på priserna i sitt gamla Bromma hör jag. Going rate för villor i Smedslätten är snarare runt 10 millar. En titt i fastighetsregistret ger att postkod-VDn köpte sin villa för 11,3 miljoner 2007, och den lär knappast ha sjunkit i värde sedan dess.

En titt på aktuellt ortofoto visar dessutom att vederbörande har annekterat en del av intilliggande fastighet, det gamla spårvägsreservatet som går rakt igenom kvarteret Sjumilastövlarna (och som ägs av kommunen). Det vore ju "intressant" om vederbörande saknar ett arrendeavtal för denna mark. Föga sannolikt, men man vet ju aldrig. Bör kollas upp.

Men va fan, det är ju ett flera år gammalt inlägg som du kommenterar. Jag tror jag gjorde avbön senare och justerade upp mitt estimat. Fakta i sammanhanget är dock att det ligger ett stort antal ganska små 20-talsvillor av typen Sörgårds-idyll med träfasader och ingen allmänning alls ut mot gatan; tvivlar starkt på att dessa trång belägna, sommarstuge-liknande kåkar går för 10 miljoner. Det går att se rätt tydligt från 12:an. Detta gäller då från Smedan ner mot Alviksvägen. På andra sidan Alviksvägen, dvs neråt vattnet, är kåkarna och husen större.

Citat:
Jag kan informera om att Kjellström-Matseke tydligen står med båda fötterna stadigt i djungeln och att han har rytmen i blodet. Igår hölls det fest i det Kjellström-Matsekeska hemmet, eller rättare sagt ute i trädgården. STOOORA högtalare som pumpade ut musik på musikfestivalvolym från lunchtid fram till långt efter midnatt. Kjellström Matseke bebor nu inte en hydda på den Sowetoska savannen utan har valt att bosätta sig i ett i övrigt vitt och välmående villaområde. Ett tättbebyggt villaområde, kan tilläggas. Grannarna ska tydligen vara rejält trötta på detta nyinflyttade och -rika mongos totala oförmåga att inse att han befinner sig inom civilisationens gränser.

Kan inte anklaga negern för att vara svart, det ligger ju i sakens natur.
Citera
2012-09-07, 13:28
Medlem
Det här med att kalla mannen "neger" etc och andra rasistiska uttryck är inte bara j-t barnsligt utan också nåt som faller tillbaka på den som skriver det med det syftet. Obildat och WT-varning.
Citera
2012-09-07, 17:06
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltmatargatan4
Det här med att kalla mannen "neger" etc och andra rasistiska uttryck är inte bara j-t barnsligt utan också nåt som faller tillbaka på den som skriver det med det syftet. Obildat och WT-varning.

Neger snälla. Om du ska gå in och gnälla i alla FB-trådar där någon använder ordet neger så har du ett heltidsjobb framför dig. Ett tips: gör en allmän FB-sökning på "neger". Sen kan du leka Don Quijote bäst du vill. Glöm inte att dricka och äta ibland.

Ordet neger används av Strindberg, Astrid Lindgren, liksom nobelpristagare som Joseph Conrad och Pär Lagerkvist. Det finns ingen som helst anledning att inte använda det. Tvärtom tyder det bara på en sorglig PK-skitnödighet när man försöker hindra andra från att använda ett fint och tydligt uttryck. Lägg din energi på saker som faktiskt betyder något istället för att fjanta dig som en knatteredaktör på Kamratposten.
Citera
2012-09-07, 17:49
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av follador

Och det är väl ungefär så cool som Nicke kan bli.
Citera
2012-09-09, 00:04
Medlem
Gargameliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nogger Black
Läste detta inlägg, antog omedelbart att det handlade om Bromma trädgårdsstad, kollade hitta.se och självklart stämde det. Bromma trädgårdsstad är fantastiskt fint, men av någon anledning har allt jävla nyrikt pack (gärna kokainmediafolk) i Stockholm som inte kan bete sig valt att bosätta sig i Bromma trädgårdsstad.

Postkodslotteriet är Sveriges största scam, det hade aldrig gått i närheten så bra om man inte lurade de dumsnällnaiva svenskarna att man är en "välgörenhetsorganisation". Ni som hävdar att dom är "duktiga" och förtjänar pengarna är fan dumma i huvudet, det går så här bra för att dom lurar folk. Det är ett superkommersiellt företag som utger sig för att vara en välgörenhetsorganisation. Niclas har ett på pappret imponerande CV, men att vara frontfigur för Sveriges största scamföretag sänker honom totalt. Verkar för övrigt vara en skön fläskfia han skaffat sig, varför har han inte fixat nåt bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in