2009-10-30, 00:05
Medlem
OneUps avatar
Väntat över ett år på denna plugin.
Någon som har testat den än?

Och ja, det är en s.k. rompler vilket inte alla tycker om. Det vet vi redan.
Senast redigerad av OneUp 2009-10-30 kl. 00:19.
Citera
2009-10-30, 01:58
Medlem
vad är nexus2 ?
vad är en rompler ?
Citera
2009-10-30, 02:46
Medlem
E den lika stor som nexus lr är den större
Citera
2009-10-30, 02:52
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnask
vad är nexus2 ?
vad är en rompler ?
En VST-plugin till musikprogram.

En rompler är, om jag har fattat det rätt, en synth som baseras på redan färdiga ljud. Det du kan göra är att att ändra det vanliga ASDR, den har en inbyggd arpegiator och gater samt effekter o annat smått och gott. Dvs, du kan inte göra egna ljud, men du kan ändra en del på de som finns i programmet.

Det är mest anpassat till dance/trance och liknande, men det finns en bra expansion med orkesterljud bl a.

Citat:
Ursprungligen postat av Ht3
E den lika stor som nexus lr är den större
3GB ligger den på ungefär. Dock är alla ljud samma som i ettan + en Dance vol 2-expansion. Finns fler expansions, men de är inte crackade ännu.
Citera
2009-10-30, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
En VST-plugin till musikprogram.

En rompler är, om jag har fattat det rätt, en synth som baseras på redan färdiga ljud. Det du kan göra är att att ändra det vanliga ASDR, den har en inbyggd arpegiator och gater samt effekter o annat smått och gott. Dvs, du kan inte göra egna ljud, men du kan ändra en del på de som finns i programmet.

Det är mest anpassat till dance/trance och liknande, men det finns en bra expansion med orkesterljud bl a.

3GB ligger den på ungefär. Dock är alla ljud samma som i ettan + en Dance vol 2-expansion. Finns fler expansions, men de är inte crackade ännu.

ok..jag sysslar inte med dance så detta var inget för mig
men jag har inget emot romplers. trilogy bas pluggen måsste ju räknas till en rompler & den är asgrym

omnisphere & korg legacy får räcka som synthar på min burk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in