2004-01-17, 15:07
Bannlyst
Då jag var i disskution med medlem Bizzare i denna tråd http://www2.flashback.info/scandinav...9&postcount=15
så upptäckte jag i dag att tråden inte existerar mer. Frågan är därför:
Får ni moderatorer utplåna en hel tråd bra därför ni känner för det?
Varför säger reglerna inget om detta när jag reggar mig?
Har ni inte en äckligt ful makt över oss oskyldiga användare då ni raderar hela trådar?
Bryter ni inte mot reglerna, vilka vi har godtagit, då detta inte informerats?
Citera
2004-01-17, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKÅNELAND
Har ni inte en äckligt ful makt över oss oskyldiga användare då ni raderar hela trådar?

När du registrerar dig står det klart att detta är ett modererat forum.

Huvudregeln är ju att de trådar som låses, raderas eller flyttas skall motiveras. Undantaget är ju vid spam eller liknande. Inlägg, precis som trådar som postas, ska vara av intresse även för andra användare så långt det är möjligt. Där skall finnas någon form av saklig grund, ellet åtminstone anknytning till en, vid moderering. Man får alltså inte ta bort trådar 'bara för att man känner för det'. Raderas tråden skall PM normalt skickas till den användare som skapat tråden med en förklaring till åtgärden. Låsning av trådar är väl den vanligaste åtgärden eftersom radering är ett ganska långtgående ingrepp vid moderering. Frågor om eventuella låsningar, borttagningar etc. bör tas med moderator via PM.
Citera
2004-01-17, 15:27
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKÅNELAND
Då jag var i disskution med medlem Bizzare i denna tråd http://www2.flashback.info/scandinav...9&postcount=15
så upptäckte jag i dag att tråden inte existerar mer. Frågan är därför:
Tråden är inte borta, endast Ert personliga gräl i den tråden

Här är tråden du söker.
[thread]103948[/thread]

Men för att svara på din fråga så är svaret: Ja, moderatorer får lov att radera hela trådar om de finner det nödvändigt. Dock skall de kontakta trådskaparen ang. raderingen med en liten motivering.

Enskillda inlägg får raderas utan att meddela eftersom det är allt för många inlägg som behöver raderas och då hade det tagit moderatorn allt för lång tid om de hade varit tvungna att meddela varje gång.

edit: Lilo va något snabbare såg jag, men nu är det extra tydligt i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in