2006-01-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llllll
http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite...aTextBoxWhere=

enligt e-upplysning.se så finns han på en annan adress i Haninge....
Citera
2006-01-26, 22:02
Medlem
sannes avatar
Fyfan, jag ryser vid dessa mord. Bland det värst jag läst om. Ytterligare uppgifter här, Davids knäskålar spikades fast i parketten. Brottsplatsbilderna i den här tråden, gjorde att jag såg framför mig paret lång tid. Pappan som fick sen sin son i det där tillståndet.

Usch, jag får fortfarande rysningar när jag tänker på att han gick omkring med kropparna och drog omkring dem i lägenheten i flera timmar efter han mördat dem. Han fick även utlösning enligt Efterlyst idag.

Jag är en av dem som inte tror på straff, och på människans inneboende egenskaper. Men i detta fall är jag tveksam om han någonsin kan tillräknas tillförlitlig?!
Citera
2006-01-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HA.
enligt e-upplysning.se så finns han på en annan adress i Haninge....

Fyfan, tänk och ha honom som granne!!
Citera
2006-01-26, 23:07
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag är en av dem som inte tror på straff, och på människans inneboende egenskaper. Men i detta fall är jag tveksam om han någonsin kan tillräknas tillförlitlig?!

Dags att klippa loss godtrogenheten och naiviteten?
Capital punishment isn't for making examples - it's for making bad people dead.
Citera
2006-01-26, 23:14
Medlem
Länken till Hitta.se funkar inte, har det skett nu?
Citera
2006-01-27, 00:14
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique
Länken till Hitta.se funkar inte, har det skett nu?
Nja den har nog aldrig funkat... testa sök på hans namn på hitta.se istället. Annars tror jag mer på uppgifterna från e-upplysning. Jag skulle inte ens våga bo i Haninge pga den där vidriga saken. Undrar om hans grannar kände till detta? Om inte lär de få göra det nu. Tänk att hamna i tvättstugebråk med honom...
Citera
2006-01-27, 00:45
Medlem
Ladidas avatar
Det var en kort vårdtid han fick för ett sånt bestialiskt brott. När han mördade gubben så bankade han in en skruvmejsel i ögat för han hade läst i en Stephen King bok att det orsakade likstelhet...jag menar...hallooo!
Sjukt är det också att han blev friad från åtal när han körde på fyllan under vårdtiden han hade 2.23 i promille + rohypnol i blodet, det är ju både drog och rattfylla men nej då.
Hade jag purrat runt med 2.23 i promille och rohynol i blodet skulle jag suttit i en skitig cell vid det här laget men inte den här mannen, han är ju sjuk..eller frisk...eller..sjuk. Jag tror helt enkelt att han lurat systemet så att han kom ut, visst måste det varit en viss grad av sjukdom i botten eftersom det var inga "söndagsmord" killen begick, men har man levt med en sjuklig störning ett längre tag måste den ju tillsut bli normalitet på något vis. Man lär sig kontrollera rösterna och tvånget eller jag vet inte sitter mest och spånar här, men något sjukt är det i historien och inte är det han.
Citera
2006-01-27, 01:05
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det var en kort vårdtid han fick för ett sånt bestialiskt brott. När han mördade gubben så bankade han in en skruvmejsel i ögat för han hade läst i en Stephen King bok att det orsakade likstelhet...jag menar...hallooo!
Sjukt är det också att han blev friad från åtal när han körde på fyllan under vårdtiden han hade 2.23 i promille + rohypnol i blodet, det är ju både drog och rattfylla men nej då.

Eller som det står i en artikel från Aftonbladet:
Citat:
Som 18-åring, 1993, dömdes han första gången för våldsbrott. På toaletten på restaurang Monte Carlo i Stockholms city misshandlade han en annan besökare.
Enligt vittnen med först en serie knytnävsslag, sedan hopp på offrets huvud.
De båda stod först bredvid varandra vid ”pissrännan” på restaurangens toalett.
– Tittar du på mig? frågar han, plötsligt upprörd.
– Nej, svarar mannen.
– Du kanske tycker att jag har liten?
Så kommer attacken helt oväntat.
Den misshandlade mannens tandläkarräkning slutade på 5 000 kronor.
Domen blev två veckors fängelse.
Är två veckors fängelse ett vanligt straff för oprovocerat våld? Känns ju sjukt lite. Man kan ju nästan tro att han har kontakter inom kriminalvården...
Citera
2006-01-27, 01:08
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Hade jag purrat runt med 2.23 i promille och rohynol i blodet skulle jag suttit i en skitig cell vid det här laget men inte den här mannen, han är ju sjuk..eller frisk...eller..sjuk.

Han fick straff, genom att sitta av 2 månader på Karsudden. Åklagaren la ner åtalet med motiveringen han hade redan vård. Det var under den vården (permission) han gjorde detta brott.

Ja i detta fall är samhället helt sjukt.
Citera
2006-01-27, 01:10
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Dags att klippa loss godtrogenheten och naiviteten?
.

Nej! Det är endast detta fall. Undantaget som bekräftar regeln.
Citera
2006-01-27, 01:18
Medlem
sannes avatar
Jag vet inte om Borr har bilden på Sovdat (mitten)?!
Citera
2006-01-27, 02:07
Medlem
fossings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag vet inte om Borr har bilden på Sovdat (mitten)?!

Japp det är Matija från skolfotot.

Ser att dom skriver på sidan om en gammal farbror också, Denna "farbror" var en sån farbror som försökte få in små barn i sin lägenhet, det var i stort sett lynch stämning i grannskapet (byälvsvägen) efter denna "farbror". Polisen kunde inte göra något förräns han egentligen hade gjort något, men att han försökte var tydligen då i alla fall inga problem (?). Han bodde på Svartågatan när detta hände.

För övrigt har Matija alltid varit den person som slår tills personen i fråga blöder (alltid), dom som stirra honom i ögonen gick det snabbare att få stryk för ...

Vet inte om det hat nämts men han fick tydligen en klurig ide efter han begick morden i Skarpnäck, han tyckte att centrifugalkraften skulle hjälpa honom att få kropparna lättare (tömma på blod) så han började snurra runt kropparna i lägenheten. Sen så ringde han en polare om att han behövde hjälp med nånting (kompisen kom omgående för han kände till adressen, polare till David också), knackar på dörren och Matija öppnar, hans polare ser då blodet över hela lägenheten och torkar då av handtaget och går därifrån med orden "det här får du klara av själv". Senare på natten lagade Matija mat(han gillar/gillade att laga mat) till några kompisar på Byälvsvägen.

Kanske inte behövs förklaras men Matija har inte så många vänner kvar från sina hemtrakter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in