2009-10-29, 09:32
Medlem
Hej alla multitaskare.
Vad har ni för knep eller program när det gäller att byta mellan olika program?
Jag har oftast ett tiotal igång ungefär, och det traditionella alt-tab som är inbyggt i Win börjar kännas lite opraktiskt. Det är ofta jag får gå runt hela listan känns det som, eller hamnar på programmet jag startade i.
Det är framförallt olika putty-instanser som är svåra att hålla isär tycker jag.

Vet att det finns några initiativ till att göra samma sak som Apples mini-desktops, som svischar fram lite snabbt om man lägger muspekarn i ett hörn eller vad det är. Finns det några såna program som funkar bra?

Eller har ni andra typer av tips?

Kan det rent av finnas nån geekig inkrementell sökning med hjälp av tangentbordet, ungefär som ido-mode i emacs?
Citera
2009-10-30, 14:23
Medlem
Okej, jag provar nu "TaskSwitchXP", det ger lite mer inblick i vad man byter mellan för program. Dock är det fortfarande samma förfarande, dvs alt-tab genom en lång lista, alltid åt samma håll.

(Jag skriver detta här för att ni är så sega och för att det är lamt att enbart bumpa en tråd efter en dag)
Citera
2009-10-30, 14:39
Medlem
Jag använder Switcher som är en kopia av OS X exposé för Vista, finns på http://insentient.net/
Har ställt in en musknapp på sidan av musen för att switcha och det kunde inte gått snabbare.
Citera
2009-10-30, 15:48
Medlem
Ah, lät faktiskt skitbra. Gratis och portabelt _och_ man kan hitta till fönster med hjälp av keyboardsträngar. Enda problemet var att det faktiskt kräver Vista, jag kör XP.....
Citera
2009-10-30, 16:18
Medlem
I windows 7 funkar det att alt-shit-tab:a för att byta fönster åt andra hållet, kanske kan hjälpa lite.
Citera
2009-10-30, 18:05
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muzak
I windows 7 funkar det att alt-shit-tab:a för att byta fönster åt andra hållet, kanske kan hjälpa lite.
Att få ett kommando att göra tvärtom genom att trycka ner shift är inte nytt för Win7.

Mellanslagstangenten bläddrar nedåt, lägg till shift och bläddra uppåt, raderatangenten går bakåt ett steg, lägg till shift och gå framåt osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in