2009-10-29, 09:32
Medlem
Hej alla multitaskare.
Vad har ni fr knep eller program nr det gller att byta mellan olika program?
Jag har oftast ett tiotal igng ungefr, och det traditionella alt-tab som r inbyggt i Win brjar knnas lite opraktiskt. Det r ofta jag fr g runt hela listan knns det som, eller hamnar p programmet jag startade i.
Det r framfrallt olika putty-instanser som r svra att hlla isr tycker jag.

Vet att det finns ngra initiativ till att gra samma sak som Apples mini-desktops, som svischar fram lite snabbt om man lgger muspekarn i ett hrn eller vad det r. Finns det ngra sna program som funkar bra?

Eller har ni andra typer av tips?

Kan det rent av finnas nn geekig inkrementell skning med hjlp av tangentbordet, ungefr som ido-mode i emacs?
Citera
2009-10-30, 14:23
Medlem
Okej, jag provar nu "TaskSwitchXP", det ger lite mer inblick i vad man byter mellan fr program. Dock r det fortfarande samma frfarande, dvs alt-tab genom en lng lista, alltid t samma hll.

(Jag skriver detta hr fr att ni r s sega och fr att det r lamt att enbart bumpa en trd efter en dag)
Citera
2009-10-30, 14:39
Medlem
Jag anvnder Switcher som r en kopia av OS X expos fr Vista, finns p http://insentient.net/
Har stllt in en musknapp p sidan av musen fr att switcha och det kunde inte gtt snabbare.
Citera
2009-10-30, 15:48
Medlem
Ah, lt faktiskt skitbra. Gratis och portabelt _och_ man kan hitta till fnster med hjlp av keyboardstrngar. Enda problemet var att det faktiskt krver Vista, jag kr XP.....
Citera
2009-10-30, 16:18
Medlem
I windows 7 funkar det att alt-shit-tab:a fr att byta fnster t andra hllet, kanske kan hjlpa lite.
Citera
2009-10-30, 18:05
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muzak
I windows 7 funkar det att alt-shit-tab:a fr att byta fnster t andra hllet, kanske kan hjlpa lite.
Att f ett kommando att gra tvrtom genom att trycka ner shift r inte nytt fr Win7.

Mellanslagstangenten blddrar nedt, lgg till shift och blddra uppt, raderatangenten gr bakt ett steg, lgg till shift och g framt osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in