2009-10-29, 02:57
Bannlyst
http://vk.se/Article.jsp?article=309801

"Larmet om olyckan kom strax efter klockan 22.15 på onsdagskvällen. De första rapporterna talade om en olycka med flera bilar inblandade men det visade sig vara en singelolycka. Det var en bil som i hög fart kört av vägen ned i ett dike och vidare upp på två hjul och vidare in i en träddunge och slutligen och kapat en kraftig björk.
Passagerarna i bilen skadades svårt och för att komma åt de fastklämda passagerarna tvingades man klippa upp stora delar av bilen.
Uppgifter från platsen pekar på att bilen kom från ÖK och åkte längs Sandbackavägen i riktning mot Hagaskolan när den av okänd anledning körde av vägen.
Flera ambulanser kallades till platsen förutom enheter från Umeå brandförsvar samt ett flertal polispatruller. Under räddningsarbetet stängde man av Sandbackavägen.
De skadade ungdomarna fördes med ambulans till akutmottagningen vid Norrlands Universitetssjukhus. De fyra i bilen uppges vara mycket allvarligt skadade."

Någon som har någon aning vilka dessa ungdomar är och hur läget är for dem nu. Och om det var rattfylla/drograttfylla inblandat.
Citera
2009-10-29, 03:10
Medlem
Skreams avatar
Whigsnews: Två döda

http://www.wighsnews.se/nyheter.php?...&notisid=54294
Citera
2009-10-29, 03:55
Medlem
kofoot65s avatar
tragiskt om det nu är 2 stycken som dött så kan man väll hoppas att föraren var en av dom skulle inte villja vakna om de va jag iaf
Citera
2009-10-29, 03:57
Bannlyst
En användare tillhörandes Ni**as No*g*e* på apberget.se har fått 7st "Vila i frid"-gästboksinlägg sedan 02:23 idag. Under 20 som artikeln säger, 17 år närmare bestämt.
Citera
2009-10-29, 05:00
Medlem
motherfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettgramtjack
En användare tillhörandes Ni**as No*g*e* på apberget.se har fått 7st "Vila i frid"-gästboksinlägg sedan 02:23 idag. Under 20 som artikeln säger, 17 år närmare bestämt.

OKaj
Citera
2009-10-29, 05:32
Medlem
Svampss avatar
Citat:

Puuh, känner ingen som heter så. Fan vad skärrande när jag själv bara bor några hundra meter från platsen. Dock har jag suttit inne sjuk ikväll men vet att många av mina vänner (som bland annat bor på sandbacka) skulle ut ikväll och ha kul.

EDIT: sämsta namncensuren på länga alltså :P
Senast redigerad av Svamps 2009-10-29 kl. 05:55.
Citera
2009-10-29, 05:55
Medlem
Cruachans avatar
Kanske dags att starta en facebook-grupp nu? Stoppa trafikolyckorna kan den kanske heta. Nej men seriöst, lider verkligen med föräldrarna till grabben. Förjävligt.
Citera
2009-10-29, 07:07
Bannlyst
Den andra är en tjej, L**n J*ns**n, är dock obekräftat än så länge.
Citera
2009-10-29, 07:12
Medlem
Skreams avatar
Verkar vara en kraftig kurva precis där bilen kört av vägen, isåfall var ju olyckan oundviklig med tanke på hur snabbt bilen måste ha kört.

Tragiskt
Citera
2009-10-29, 07:59
Ojoj, inte roligt. Bor också på Sandbacka såsom många av mina vänner, blev riktigt orolig när jag läste detta, men verkar som jag inte känner någon av de inblandade.

Tragiskt som fan
Citera
2009-10-29, 08:37
Medlem
zoddris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skream
Verkar vara en kraftig kurva precis där bilen kört av vägen, isåfall var ju olyckan oundviklig med tanke på hur snabbt bilen måste ha kört.

Tragiskt

Kraftig kurva och dessutom lite feldoserad. Det vill säga den lutar utåt..
Ingen bra kombination när det fryser på under nätterna.

Tragisk olycka
Citera
2009-10-29, 08:37
Bannlyst
Citat:
Den andra är en tjej, L**n J*ns**n, är dock obekräftat än så länge.

Bekräftat nu via gästboksinlägg hos hennes användare på apberget.se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in