• 3
  • 4
2004-01-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Lady Celine, IDF och Lilo. Lady Celine och IDF för att de är odugliga annars också, och Lilo för att hon har mycket onlinetid och därmed stor chans att hon var en av de tre.

Du har fel. Ja, det är riktigt att jag har mycket onlinetid, men det beror på att jag använder datorn när jag skriver uppsats. Istället för att komma med sådana här irrelevanta påståenden hade du kunnat kolla profilerna och sett hur det legat till.
2004-01-17, 12:55
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilo
Du har fel. Ja, det är riktigt att jag har mycket onlinetid, men det beror på att jag använder datorn när jag skriver uppsats. Istället för att komma med sådana här irrelevanta påståenden hade du kunnat kolla profilerna och sett hur det legat till.
Hur kan man se i profilerna hur vad ligger till?

/Schaffer

IDF
(Moderator)

Last Activity : Today 10:31

Säger mig ingenting.
2004-01-17, 13:11
Medlem
Citat:
Hur kan man se i profilerna hur vad ligger till?

/Schaffer

IDF
(Moderator)

Last Activity : Today 10:31

Säger mig ingenting.

I mitt fall hade du kunnat göra det (fram tills att jag gick online igen). Jag var inte vaken kl 2 på natten. Även om jag inte har särskilt mycket till övers för thompa tycker jag att det där kommentarerna var fullständigt onödiga.
2004-01-17, 13:32
Medlem
BF_Swedens avatar
Felet Thompa gör är att han sätter likhetstecken mellan "negrer" och ickesvenskar. Det finns många svenskar som är svarta, som är födda i Sverige, med svenska värderingar och som talar flytande svenska. Att då tala om "negergetton" gör att till exempel adopterade svarta människor känner att även om de levt nästan hela sitt liv i Sverige och känner sig som svenskar inte blir accepterade som en helyllesvensk BARA på grund av sin hudfärg.

Det är detta tankesätt som förstör mycket för de svenskar som inte ser ut som Karolina Klüft eller Christian Olsson. Tänk er själva om ni vore svart och adopterad och hade växt upp i en svensk familj med "vita" föräldrar. Det kan ju inte vara så jättekul att höra att man inte ska få spela i det svenska landslaget bara för att man är " neger".

Dessutom tycker jag det är fascinerande och samtidigt skrämmande hur mycket hat som lyser igenom när invandrarfientliga människor vädrar sina åsikter. Skulle man kunna tänka sig att folk blev lite mer ödmjuka inför sina egna åsikter? Jag är av den uppfattningen att de som Thompa råkat ut för något negativt med någon som är svart och efter detta dragit den (felaktiga) slutsatsen att bara för att man har mörk hy så kommer man bete sig lika illa som den hypotetiske människa som Thompa stött på tidigare i livet.
Det är väl detta som man skulle kunna kalla för hets mot folkgrupp också eftersom "negrer" enbart har det gemensamt att de har samma hudfärg.

Och när Thompa i det här fallet skriver vad han som svensk vill se känns det som om man vill kontra med att säga " Jag som svensk ( ja, jag är blåögd och blond) vill inte ha några fotbollspelare som har åsikter som Thompa och jag känner mer samhörighet med människor ( oavsett hudfärg) som har åsikten att vi borde vara med toleranta och förstående gentemot andra människor, även om vi känner oss lite rädda inför människor som inte är en karbonkopia av oss själva. Jag tycker det är mycket viktigare vilka åsikter man har än hur man ser ut.
2004-01-17, 14:08
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilo
I mitt fall hade du kunnat göra det (fram tills att jag gick online igen). Jag var inte vaken kl 2 på natten. Även om jag inte har särskilt mycket till övers för thompa tycker jag att det där kommentarerna var fullständigt onödiga.
Att du skulle sova kl 2 och inte vara online igen förrän efter 12.35 låter i ditt fall helt otroligt.

Kommentaren du hade var att min kommentar var onödig. Hur onödig är inte en sån kommentar?

/Schaffer
2004-01-17, 14:46
Medlem
Citat:
Kommentaren du hade var att min kommentar var onödig. Hur onödig är inte en sån kommentar?

Den får ju ses mot bakgrund av att du pekade ut mig för att stå bakom en sak vid ett tillfälle som faktiskt inte stämmer. Det kände jag mig manad att dementera.
2004-01-17, 15:37
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Att du skulle sova kl 2 och inte vara online igen förrän efter 12.35 låter i ditt fall helt otroligt.

/Schaffer

Lilo var inte närvarande när det bagav sig igår natt. Så du kan lägga ner hetsjakten.
2004-01-17, 16:44
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Lilo var inte närvarande när det bagav sig igår natt. Så du kan lägga ner hetsjakten.
Om du kallar min post för "hetsjakt" så är du mycket känslig och det förklarar Thompas varning.

/Schaffer
2004-01-17, 17:08
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Om du kallar min post för "hetsjakt" så är du mycket känslig och det förklarar Thompas varning.

/Schaffer

Menade inte bara den posten utan din senaste rad av poster i denna tråd. Håller dock med om att hetsjakt är ett väl starkt ord i sammanhanget så jag tar tillbaka det och ber så mycket om ursäkt om du tog illa upp.
2004-01-17, 17:13
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Menade inte bara den posten utan din senaste rad av poster i denna tråd. Håller dock med om att hetsjakt är ett väl starkt ord i sammanhanget så jag tar tillbaka det och ber så mycket om ursäkt om du tog illa upp.
Jag tror också att du är en bra moderator men att man kan ha synpunkter på just den här varningen.

Sorry att jag inte kunde låta bli att va otrevlig. Ändå så raderade jag det mesta av spydigheterna innan jag postade.

/Schaffer
2004-01-17, 17:29
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Jag tror också att du är en bra moderator men att man kan ha synpunkter på just den här varningen.

Sorry att jag inte kunde låta bli att va otrevlig. Ändå så raderade jag det mesta av spydigheterna innan jag postade.

/Schaffer

Ingen fara, jag tog inte illa upp. Dessutom om vi alla är av samma uppfatting om saker och ting så är ju poängen med ett diskussionsforum ganska förlorad.
2004-01-17, 18:25
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Det har drivit allt för långt off topic här nu.

Det är thompas varning som skall diskuteras här och inget annat.

Oavsätt regeln HMF så har han helt klart brutit mot regel 16 "Du skall i mån av möjlighet hålla en positiv och vänlig ton, och inte i onödan provocera.".

Några citat från thompa som hänvisas från varningen:
Citat:
Den där jävla Afonso
Citat:
Okej om den där Kennedy-svartskallen är svensk medborgare sedan födseln, men man borde fanimej förbjuda att ta hit utlänningar bara för att spela fotboll.
Citat:
jag har alltid undrat varför idioten kallas "Bjärred"??
Citat:
Jag förstår visserligen om MFF har många svartskallar, eftersom hela Malmö är ett enda jävla negerghetto, men resten av det riktiga Sverige ska inte behöva kontamineras lika illa.
Detta om nått är nedlåtande mot Sveriges svarta medborgare och helt onödigt provocerande, därför har thompa självklart brutit mot regel 16 och skall därför varnas för detta uppenbara regelbrott.

Låser denna tråd nu, den har tjänat sitt syfte att informera samt gett er möjligheten att diskuttera. Vill någon öppna den igen så skicka ett PM med en bra motivation.
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in