2009-10-28, 21:25
Medlem
Är det nån som vet hur mycket man kan utvecklas på sånglektioner? Man kan väl bara lära sig att sjunga tekniskt bättre då jag syftar på t.ex magstöd, andning och sånt. Inte få ett bättre sound i rösten om ni fattar vad jag menar.?
Citera
2009-10-28, 22:15
Medlem
norces avatar
Joda, det ska inte vara några problem, allt handlar om teknik. Visst, alla han en stil för sin röst, men sjunger man rätt toner och använder den bra rent tekniskt ska det ju inte vara några problem.

Men jag är absolut ingen expert, så du får nog ett bättre svar snart.
Citera
2009-10-28, 22:59
Medlem
QuiZzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownToHell
Man kan väl bara lära sig att sjunga tekniskt bättre då jag syftar på t.ex magstöd, andning och sånt. Inte få ett bättre sound i rösten om ni fattar vad jag menar.?
Alltså soundet i rösten kan ju inte ändras, men du kan lära dig att sjunga på olika sätt vilket i sin tur ändrar sättet rösten låter. T.ex. så kan du (ifall du har en "metal" inriktad lärare) få lära dig att growla och pigsqueela och så.

Sedan kan man ju lära sig ett flertal andra tekniker t.ex. hur man "rockar" till rösten. Och annat. Alltså, det är ofta så att läraren bara går igenom stöd, andning och det rent sångmässiga, dvs. hur bra du sätter din låt. Men en del lär ut hur man t.ex. "rockar till rösten"

Alltså teknik = hur rösten låter. Du får ett bättre sound i rösten om du lär dig att sjunga rätt, för då får man mer kraft och kan göra mer avancerade saker.

Med andra ord kan du ändra hur din röst låter om du lär dig att sjunga tekniskt, det gör även så att du slipper skada dina stämband vid t.ex. Growl.
Citera
2009-10-29, 20:31
Medlem
snattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuiZzi
Alltså soundet i rösten kan ju inte ändras, men du kan lära dig att sjunga på olika sätt vilket i sin tur ändrar sättet rösten låter. T.ex. så kan du (ifall du har en "metal" inriktad lärare) få lära dig att growla och pigsqueela och så.

Sedan kan man ju lära sig ett flertal andra tekniker t.ex. hur man "rockar" till rösten. Och annat. Alltså, det är ofta så att läraren bara går igenom stöd, andning och det rent sångmässiga, dvs. hur bra du sätter din låt. Men en del lär ut hur man t.ex. "rockar till rösten"

Alltså teknik = hur rösten låter. Du får ett bättre sound i rösten om du lär dig att sjunga rätt, för då får man mer kraft och kan göra mer avancerade saker.

Med andra ord kan du ändra hur din röst låter om du lär dig att sjunga tekniskt, det gör även så att du slipper skada dina stämband vid t.ex. Growl.

Man kan absolut modifiera karaktären på sin röst. Verkar märkligt om det vore så att hela operavärlden föddes med den röstkaraktär de har. Samma sak funkar i afro-skolan.
Citera
2009-10-30, 01:30
Medlem
helt korrektr ovanstående talare. Klart du kan ändra soundet på din röst, kolla bara på hur många komiker som kan härma folks röster, är samma princip inom sång. Därför alla rocksångare låter likadant dem har väx upp med samma idoler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in