• 1
  • 2
2009-10-28, 21:04
Medlem
Det r frsta gngen jag tar. vad frvntas jag knna typ?
Och t tyvrr Burger king innan en hamburgare bara dock. kommerj ag m fett illa? kan jag terdosera om jag tagit fr lite? nr isfall...
Citera
2009-10-28, 21:32
Medlem
MEn svara istllet! :P

Citat:
Ursprungligen postat av bens0n1
Vill ha!

vad kommer hnda
Citera
2009-10-28, 21:43
Tror inte det hnder s mycket, mjligen knner du lite myspys, o i vrsta fall blir du illamende. Fr mig krvs det ca 4 mg fr att bli lite mysig.
Citera
2009-10-28, 21:45
Medlem
bluetech123s avatar
Jag hoppas du inte svalde det. Du ska snorta det vet du va? S det spelar vl inte direkt ngon roll om du har tit hamburgare nyss, eller? Det som borde hnda om du snortat 1/8 r att du borde knna dig glad och skn i kroppen. Eller s mr du illa. Om du mr illa r postafen bra, som finns receptfritt p apoteket, det r mot illamende. Men det ska man helst ta innan, men jag antar eftersom att subutex har en spass lng effekt kan du ju ta det under ruset ocks s lnge du lyckas hlla nere tabletten och inte bara spyr upp den igen fr att du redan mr illa.

Allts buprenorfin kan ha ganska individuella effekter srskilt p nybrjare. Men det som hnder de flesta vid den dosen du har tagit r att du kommer m vldigt bra i kanske 6-8 timmar. Sen kan det hnda att du blir trtt och vill sova. Ungefr 12 timmar efter intag finns det stor risk fr att du kommer m dligt och spy men det kan hnda tidigare n s ocks. Vissa mr inte ens illa frsta gngen och andra tycks aldrig vnja sig vid substansen. Jag sjlv blir lite euforisk av subutex men mest mysig och noddig. Allts att jag sitter och nickar till och halvsover och drmmer. Jag blir ocks vldigt social om jag aktiverar mig och kan ibland knna mig nstan speedad.
Senast redigerad av bluetech123 2009-10-28 kl. 21:50.
Citera
2009-10-28, 21:53
Medlem
Awesomes avatar
Frn Buprenorfin FAQ
https://www.flashback.org/showthread.php?t=449388

Q: Hur stor dos skall man ta?
A: En bra nybrjardos r 1 mg (som passar bra att dra in i tv linor p 0,5 mg vardera d det gller krossade Subutex-piller). Om man anvnder buprenorfin fr ofta kommer man dock att bli tolerant och behva strre doser. Buprenorfindosen har ett "tak" p ungefr 24 mg, vilket innebr att man inte kan f mer effekt genom att verskrida den dosen. Om man skaffat sig s hg tolerans kan man allts inte lngre bli hg p buprenorfin.

Q: Och nu till den viktiga frgan, hur knns ruset!?
A: Medan exempelvis morfin och heroin har relativt lika rus fr alla anvndare, skiljer sig buprenorfin en del frn person till person, precis som tramadol. Vissa blir pigga och sociala medan andra blir dsiga. Mnga blir bdeoch: Dsiga d de ligger/sitter bekvmt och energiska d de gr ngot intressant. Detta vxlande rus r inte lika vanligt bland morfinderivaten (oxykodon, kodein, heroin, etc) som brukar ha en mer jmnstark dimma hela tiden.

Men hur ofrutsgbart detta n lter s r ju buprenorfin hur som helst en opioid, s den typiska opioideffekten finns frts alltid dr, dvs knslan av harmoni, trygghet, vrme och lycka. Dessa effekter r vldigt starka hos buprenorfin jmfrt med lttare opioider som kodein och tramadol. Mnga anvndare tycker t.o.m. att det r lika sknt att snorta buprenorfintabletter som det r att snorta morfinpiller. Speciellt i brjan brukar buprenorfinruset upplevas som vldigt kraftfullt, medan euforin snabbt minskar d man blir tolerant (snabbare n med morfin, t.ex.).
Citera
2009-10-28, 22:22
Medlem
[quote=Awesome]Frn Buprenorfin FAQ
https://www.flashback.org/showthread.php?t=449388

Q: Hur stor dos skall man ta?
A: En bra nybrjardos r 1 mg (som passar bra att dra in i tv linor p 0,5 mg vardera d det gller krossade Subutex-piller). Om man anvnder buprenorfin fr ofta kommer man dock att bli tolerant och behva strre doser. Buprenorfindosen har ett "tak" p ungefr 24 mg, vilket innebr att man inte kan f mer effekt genom att verskrida den dosen. Om man skaffat sig s hg tolerans kan man allts inte lngre bli hg p buprenorfin.......QUOTE]

Tack! allts har tagit en del av tabletten, sen lste jag att man ska snorta, s snortat lite.. knner mig lite seg o soft men kan rligt inte sga att jag knner ngon eufori eller liknande. Det r kta vara. kanske snlat med att ta.. o fr ta lite mer kanske... eller invnta lite snortade fr 5 min sen hehehe
Citera
2009-10-28, 22:58
Medlem
En till frga

Kan jag ta en imovan innan jag gr o lgger mig om en tv timmar? :S
Citera
2009-10-28, 23:20
Medlem
bluetech123s avatar
S du svalde 1/8? Det ger bara ~10% biotillgnglighet om du svljer jmfrt med ~50% om du snortar s du borde inte knna ett skit p att svlja s lite. Snorta totalt 1/8 av tabletten s ska du se att du knner av det!

Det borde vara lugnt att ta en imovane innan du sover, eftersom du hittills inte verkar ftt i dig srskilt mycket buprenorfin. Om du tagit/tar mer och knner dig pverkad av suben kanske du ska avst frn imovane, ven om jag absolut inte tror att en imovane skulle vara farligt i kombination med ett milligram buprenorfin. Men om du r helt utslagen p sub ska du inte ta imovane. Sjlv skulle jag inte behva ngon imovane fr att sova med sub i kroppen.

Vrt att nmna kan vara att buprenorfin har ca 36 timmars halveringstid vilket betyder att det stannar kvar lnge i kroppen!
Citera
2009-10-28, 23:30
Medlem
Mourns avatar
Haha varfr tror alla att han har svalt det? Han sa att han kkade en hamburgare p Burger King, inget annat...
Citera
2009-10-28, 23:48
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mourn
Haha varfr tror alla att han har svalt det? Han sa att han kkade en hamburgare p Burger King, inget annat...
Drfr att...
Citat:
Ursprungligen postat av Devava
Tack! allts har tagit en del av tabletten, sen lste jag att man ska snorta, s snortat lite..
Citera
2009-10-29, 00:13
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetech123
Drfr att...

Det skrev han ju efter du trodde att han svalde det men bra magknsla, det har du!
Citera
2009-10-29, 01:26
Medlem
Allts

Tagit tre imovan fr kan fan inte sova.. tog en 23 sen 00 och nu fr 5 minuter sedan... har ven terdoserat av subutex.

trodde det skulle vara enkelt att sova p detta lol
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in