2009-10-28, 20:21
Medlem
oppers avatar
Jo när jag försöker klippa en film i moviemaker,som jag ska ha till en presentation så stöter jag på ett problem. Filmhelvetet blir hänger sig när man klipper i det och jag vet inte vad felet är. Finns det några bättre program som man kan använde eller vad kan man göra för att fixa det?
Citera
2009-10-28, 20:27
Medlem
Labaratas avatar
Jo det är helt enkelt så att Moviemaker är det sämsta videoredigeringsprogrammet som finns, försök införskaffa dig(alt. ladda ner) Adobe premier pro och alla dina problem kommer vara lösta (förutsatt att du inte är helt grön när det gäller redigering).
Citera
2009-10-28, 20:30
Medlem
oppers avatar
det är bland det värsta jag sett, windows borde skämmas. finns det inget mindra program bara avsett för att klippa, jag ska bara göra det en gång?

edit microsoft
Senast redigerad av opper 2009-10-28 kl. 20:34.
Citera
2009-10-28, 20:58
Bannlyst
Kanske det är fel format på videot. Det är inte Movie Makers fel. Den hänger aldrig för mig i alla fall när jag klipper något.

Det finns knappast några bättre gratis videoredigeringsprogram än Windows Movie Maker. Och oroa dig inte, movie maker kommer inte döda dig.
Senast redigerad av ikosaedri 2009-10-28 kl. 21:03.
Citera
2009-10-29, 15:56
Medlem
X_surfers avatar
Låter som att du skulle kunna ha kassa codecs installerade, prova att avinstallera eventuella codecpack och släng in vlc istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in